سنبله 23, 1401 10:58 Asia/Kabul
  • بیمارستان‌های ساخت ایران در کابل و بامیان به زودی بهره برداری می شود

وزیر صحت حکومت موقت طالبان اظهارداشت که به‌زودی با تکمیل کار ساخت دو بیمارستان توسط ایران در کابل و بامیان، این مراکز درمانی به بهره برداری می رسند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «قلندر عباد» وزیر صحت حکومت موقت طالبان با اشاره به دستاوردهای سفرش به تهران گفت در این سفر در بخش‌های ظرفیت‌سازی کارمندان صحی، نوین‌سازی بانک‌های خون، بالا بردن ظرفیت‌ها در بخش پیوند اعضای بدن و همچنان تسهیل روادید درمانی با ایران توافق‌هایی صورت گرفته است.

وی در ادامه ارتقا ظرفیت کادر درمان را یک امر ضروری خواند و افزود که «از مراکز آموزشی پزشکی در ایران دیدن کرده است و مسئولان بهداشت و درمان این کشور نیز تعهد کردند که پزشکان افغان را در راستای جذب آنها در بخش‌های تخصص، فوق تخصص و دیگر برنامه های آموزشی همکاری می‌کنند».

عباد اظهارداشت که «ایران با ما در بخش‌های مختلف به توافق رسیده است. از این میان، وصل مراکز بهداشتی افغانستان با کتاب‌خانه آنلاین پزشکی، بالا بردن ظرفیت در بخش جراحی قلب اطفال و کنترل سرطان است».

وی تصریح کرد که به زودی کار احداث دو بیمارستان ساخت ایران در کابل و بامیان که دارای تجهیزات پیشرفته پزشکی است، تکمیل شده و پس از آن به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وزیر صحت طالبان: از تجربیات صحی ایران در افغانستان استفاده می کنیم

وزیر صحت طالبان: با وجود ایران، نیازی به متخصصان دیگر کشورها نداریم

تگ