مهاجرین

  •  لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت رد شد

    لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت رد شد

    میزان 28, 1403 10:44

    پس از موافقت هیات دولت، مسعود پزشکیان با ارسال نامه‌ای به محمد باقر قالیباف، چندین لایحه را از مجلس شورای اسلامی مسترد کرد.

  • جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد

    جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد

    میزان 25, 1403 17:50

    حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در واکنش به انتشار شایعات مبنی بر کشته شدن ده‌ها از اتباع کشور در مرز ایران و پاکستان، در صفحه ایکس نگاشته که «در نتیجه پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص گردید که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد». وی همچنین افزوده که در هیاهوی رسانه های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسئولانه رسانه‌های خبری است

  • شرط صدور گواهینامه رانندگی اتباع در ایران

    شرط صدور گواهینامه رانندگی اتباع در ایران

    میزان 25, 1403 16:25

    رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر قانونی بودن تبعه خارجی متقاضی گواهینامه گفت که ابتدا باید هویت شخص مشخص و حضورش در کشور قانونی باشد.

  • روند توزیع تذکره‌ الکترونیکی برای مهاجرین در ایران به زودی آغاز می‌شود

    روند توزیع تذکره‌ الکترونیکی برای مهاجرین در ایران به زودی آغاز می‌شود

    میزان 21, 1403 19:20

    مقام‌ها در اداره ملی احصائیه و معلومات در می‌گویند که کارهای ایجاد مراکز توزیع تذکره الکترونیکی در جمهوری اسلامی ایران تا حدودی پیش رفته و به زودی روند توزیع تذکره برای مهاجرین افغانستانی در ایران آغاز خواهد شد‌‌. آنان همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت امور خارجه با هدف ایجاد مراکز توزیع تذکره الکترونیکی در کشورهای مختلف خبر می‌‌دهند.

  • وزیر کشور ایران: روند تشکیل «سازمان ملی مهاجرت» تسریع شود

    وزیر کشور ایران: روند تشکیل «سازمان ملی مهاجرت» تسریع شود

    میزان 03, 1403 16:21

    «اسکندر مؤمنی» وزیر کشور ایران، ضمن انتصاب «نادر یاراحمدی» به سمت مشاور وزیر و رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی، وی را مأمور تشکیل سریع‌تر «سازمان ملی مهاجرت» کرد. مؤمنی در این مراسم با اشاره به اهمیت تشکیل «سازمان ملی مهاجرت» طبق قانون هفتم توسعه گفت: این مهم جزو مطالبات مستمر نمایندگان مجلس نیز بوده است و ضرورت دارد با کمک سایر بخش‌ها در این امر تسریع شود.

  • خروج بیش از 72 هزار تن از افغانستان در فاصله شش روز

    خروج بیش از 72 هزار تن از افغانستان در فاصله شش روز

    سنبله 12, 1403 19:52

    سازمان بین المللی مهاجرت می گوید، از تاریخ بیست و هشتم اسد تا سوم سنبله، بیش از هفتاد و دو هزار تن، از افغانستان خارج و به کشورهای پاکستان و ایران رفته اند. آمارهای این سازمان بین المللی حاکی از آن است که، همه روزه افراد زیادی در تلاش هستند تا از افغانستان خارج و دست‌کم به یکی از این دو کشور بروند.

  • ضرب الاجل آلمان برای تعامل سفارت افغانستان با حکومت سرپرست

    ضرب الاجل آلمان برای تعامل سفارت افغانستان با حکومت سرپرست

    سنبله 10, 1403 12:32

    رسانه های آلمانی می گوید که دولت این کشور ضرب الاجلی را تعیین کرده تا سفارت افغانستان در این کشور به طالبان تحویل داده شده و یا دست کم آنها با طالبان تعامل داشته باشند.

  • اخراج ۲۸ پناهجوی افغان از آلمان

    اخراج ۲۸ پناهجوی افغان از آلمان

    سنبله 09, 1403 19:49

    آلمان بیست و هشت پناهجوی افغان که مرتکب جرم شده بودند را به افغانستان اخراج کرد. براساس این معلومات، این افغان‌ها که مرتکب جرم شده بودند، از ایالت‌های مختلف به شهر لایپزیگ انتقال داده شده و در یک هواپیمای چارتر شده بوئینگ شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اخراج شدند.

  • قطع کمک های کانادا به پناهجویان افغانستانی در پاکستان

    قطع کمک های کانادا به پناهجویان افغانستانی در پاکستان

    سنبله 03, 1403 13:18

    دولت کانادا برنامهٔ تمویل سرپناه برای پناهجویان افغانستانی که در پاکستان منتظر سفر به این کشور هستند را متوقف ساخته است.