سنبله 19, 1401 19:03 Asia/Kabul
  • وزیر صحت طالبان: با وجود ایران، نیازی به متخصصان دیگر کشورها نداریم

وزیر صحت حکومت موقت طالبان در دیدار با والی/استاندار خراسان رضوی در مشهد گفت که افغانستان با وجود ایران، نیازی به متخصصان دیگر کشورها ندارد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «قلندر عباد» وزیر صحت حکومت موقت طالبان که از 14 سنبله/شهریور در ایران حضور دارد امروز شنبه علاوه بر دیدار و گفتگو با «یعقوب علی نظری» والی خراسان رضوی از بیمارستان امام رضا (ع) نز دیدن کرد.

وزیر صحت حکومت موقت طالبان در این دیدار اظهارداشت که اکنون بهترین و مهم‌ترین زمان برای بهره برداری از ظرفیت‌های مختلف و به ویژه خدمات درمانی ایران است.

وی افزود که با وجود ظرفیت‌های مختلف پزشکی، حضور متخصصان و خدمات درمانی ویژه و مطمئن در ایران افغانستان نیازی به کشور‌های دیگر ندارد.

عباد گفت: در ۴۰ سال گذشته ایران تجارب بسیار خوبی در موضوع بهداشت و درمان به دست آورده و ما به دنبال استفاده از این تجربیات در زمینه‌های مختلف برای مردم افغانستان هستیم.

وزیر صحت حکومت موقت طالبان همچنین تصریح کرد که برای اجرای طرح‌های درمانی و پزشکی از جمله تکمیل بیمارستان کابل، کلینیک درمانی تبادل استاد و دانشجو پزشکی مشتاق هستیم که ایران کمک‌هایی به ما انجام دهد و تمامی این جلسات به صورت عملیاتی در اسرع وقت انجام شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: دولت ایران یک راهبرد قوی همکاری با کشور‌های همسایه در موضوعات دیپلماتیک و فرهنگی دارد.

نظری اظهارداشت: «با توجه به نزدیکی فرهنگ، مذهب و زبان آمادگی داریم تا ظرفیت‌های خراسان رضوی را در افغانستان به کار بگیریم و در این راه در نزدیک‌ترین زمان گروه‌های متخصصین خود را به کشور افغانستان می‌فرستیم تا بازدیدی از مراکز درمانی این کشور داشته باشند و قرارداد‌هایی بین دو کشور برای خدمات رسانی امضا شود.»

انتهای پیام.