اگر میخواهی در حرفه ات پیشرفت کنی این نکات را فراموش نکن
حرفه ای بود در کار به پیشرفت و موفقیت شما کمک زیادی میکند که لازمه ی آن داشتن رفتار های صحیح و ویژگی های خاص در محیط کار است.
اگرچه حرفه ای شدن نیاز به مهارت و استعداد مخصوص به خودش را دارد اما بعضی از افراد عموما بهتر از دیگران در کارهای مختلف حرفه ای می شوند و به جایگاه بالایی می رسند. اگر قصد دارید که در هر کاری به تخصص کافی دست پیدا کنید، این قسمت را تا انتها مطالعه کنید تا متوجه شوید برای حرفه ای شدن در هر کاری، به چه چیز هایی نیاز دارید.
تمایل زیاد به یادگیری
افراد حرفهای همیشه آماده یادگیری و پیشرفت در شغل شان هستند. آن ها به تلاش کردن ادامه می دهند. به خودشان درس می دهند و منتظر مدیر یا رئیس نمی نشینند. خودشان تمایل برای یادگیری دارند. آن ها کیفیت کار خود را ارتقا می دهند و چیزهای جدید را مدام امتحان می کنند و از اشتباه کردن در این مسیر ترسی ندارند، زیرا می دانند که می توانند از اشتباهات شان هم چیزهای زیادی یاد بگیرند.
تفکر مثبت داشتن
تفکر مثبت یک راه حل بسیار مهم برای افزایش کیفیت کار است، زیرا بخش کلیدی از یک محیط کار خوب را تشکیل می دهد. تفکر مثبت باعث می شود که به دیگران و خودتان انگیزه بدهید و حس خوب داشته باشید. خوش بینی و نگاه مثبت باعث می شود که در مسیر بهتر تلاش کنید و فعالیت داشته باشید و به اهداف تان نزدیک تر شوید.
حل کشمکش ها و مشکلات
وقتی که یک پیچیدگی یا کشمکش در محل کار اتفاق می افتد، افراد حرفهای به دنبال حل مسئله می روند. آن ها سعی می کنند که ارتباطات موثر را در همه جنبه های کاری حفظ کنند. در بعضی شرایطی خنثی می مانند، دقت خود را بالا می برند و بزرگ فکر می کنند و سعی می کنند که با همکاری دیگران، هر طور که شده این پیچیدگی ها و کمشکش ها را حل و فصل کنند.
همیاری و کمک
داوطلب شدن برای انجام کار های اضافه تر و کمک کردن به دیگران، علامت حرفه ای بودنِ افراد است. این که شما زیاد تلاش می کنید، احتمالاً تیم و گروه متوجه این قضیه می شوند و به کارتان ارزش می دهند و همین باعث پیشرفت بیشترتان خواهد بود. افراد موفق و حرفه ای در هر مرحله آماده کمک به دیگران هستند.
داشتن نظم و یکپارچگی
یکپارچگی رفتار مهم افراد حرفهای است. آن ها اعتماد و صداقت کافی را در تصمیم گیری هایشان به دیگران نشان می دهند و به دنبال موفقیت کل گروه هستند و برای هدف کلی تلاش می کنند. هنگامی که شما یکپارچگی در کارتان داشته باشید، دیگران هم حس امنیت در کنارتان دارند و قطعاً کارهای تان بهتر پیش می رود.
آرامش هنگام استرس
آرام ماندن در شرایط استرس زا نشان دهنده این است که شما حرفهای عمل می کنید که مخصوصاً برای افرادی که با مشتری سروکله می زنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. به جای این که روی وظایف تمرکز کنید، سعی کنید که چند نفس عمیق بکشید و راه حلی برای مشکلات و سختی های کار پیدا کنید. حفظ آرامش و اعتماد به نفس کمک می کند تا رقابت سالم را حتی در شرایط سخت ایجاد کنید.
راه حل گرا
وقتی که یک مشکل اتفاق می افتد، فرد حرفهای به سرعت به دنبال ایجاد یک راه حل خلاقانه است. به جای اینکه مدام به خود مشکل فکر کند، سعی می کند که یک راه حل برای حل مسئله ارائه دهد. هنگامی که شما بتوانید راه حل های خلاقانه و ایده های نو داشته باشید، یعنی در کارتان حرفه ای هستید. پس سعی کنید همیشه به دنبال راهکارهایی باشید که کارتان سریع تر و آسان تر پیش برود و به طور کلی از مشکلات جلوگیری کنید.
داشتنِ انگیزه بالا
شما باید بتوانید به خودتان انگیزه بدهید. این نشان می دهد که به استقلال رسیدید. مدیران و افراد موفق کسانی هستند که خودشان عامل انگیزه به خود می باشند. فردی که خودش انگیزه کافی داشته باشد، می تواند وظیفه اش را به طور کامل انجام دهد، انرژی بگذارد و بتواند به اهدافش نزدیک شود. پیدا کردن راه های مختلف برای انگیزه دادن به خود، مانند ایجاد عادات سالم و یا سیستم پاداش دهی می تواند به افزایش کیفیت کارتان کمک کند.
رفتار مهربانانه
افراد حرفهای در کمال مهربانی با همکارانشان رفتار می کنند، به آن ها کمک می کنند، حرف های خوب می زنند و عامل انگیزه برای گروه و تیم می باشند. به دنبال ایجاد حس مثبت هستند و فرقی ندارد این مهربانی را در نوع لباس پوشیدن یا رفتار یا هر کار دیگری نشان می دهند که در بهبود روند کاری به شدت اهمیت دارد.
مسئولیت پذیری
کسانی که در کنار شما کار می کنند، توقع دارند که به عنوان یک فرد حرفهای کارتان را درست و به موقع انجام دهید. افراد حرفهای مسئولیت پذیر هستند و به دنبال بهانه جویی نمی روند، همیشه برای کارهایشان روی تقویم علامت می زنند و نشان می دهند که می توانند کار ها را به خوبی انجام دهند. در نتیجه اگر نتوانند کاری را به اتمام برسانند یا به جلسه برسند، حتما عذرخواهی می کنند و مسئولیت اشتباه شان را می پذیرند.
همکاری خوب
افراد حرفه ای می دانند که چگونه باید در کنار دیگران همکاری خوبی داشته باشند، به طور موثر با آن ها ارتباط برقرار کنند و می دانند که باید گروه و تیم خود را با مهارت های مختلف آشنا کنند و به رضایت کلی فکر کنند و در نتیجه فرصت ایجاد می کنند، پروژه های جدید را با همکاری یکدیگر به انجام می رسانند و می دانند که همکاری خوب و موثر می تواند عامل رسیدن کل گروه به هدف کاری باشد.
اعتماد به نفس داشتن
داشتنِ اعتماد به نفس در محیط کار نشان می دهد که شما فرد تاثیرگذاری هستید. افراد حرفه ای اعتماد به نفس کافی دارند. حتی به عنوان داوطلب در تیم های کاری جدید هم وارد می شوند. همیشه پابرجا هستند، هدفمند عمل می کنند و به دیگران نشان می دهند که اعتماد به نفس کافی دارند و می دانند که در حال انجام چه کاری می باشند.