میزان 10, 1401 10:35 Asia/Kabul
  • طالبان در تلاش برای کاهش نرخ سوخت در افغانستان از طریق واردات
    طالبان در تلاش برای کاهش نرخ سوخت در افغانستان از طریق واردات

وزارت صنعت و تجارت طالبان می‌گوید برای کاهش نرخ مواد نفتی و گندم در تلاش است تا با کشورهای همسایه قراردادهای تجاری امضا کند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد که قرار است با کشورهای قزاقستان، ایران و ترکمنستان برای خرید نفت و گندم قرارداد جدید ببندد.

عبد السلام جواد سخنگوی این وزارت طالبان در این خصوص گفت که برای تأمین تیل با ترکمنستان و به منظور تأمین گندم و آرد با ایران و قزاقستان در حال مذاکره می باشند.

وی افزود: تلاش می کنیم تا قراردادهای ما به بخش خصوص ضربه وارد نکند.

گفتنی است روز گذشته قیمت مواد سوختی در افغانستان شاهد کاهش بود. به طوری که قیمت یک لیتر تیل از ۸۵ به ۸۴ افغانی و قیمت یک لیتر گازوئیل از ۱۰۴ به ۹۷ افغانی کاهش یافت.

عبدالسلام جواد کاهش نرخ مواد نفتی در بازارهای شهر کابل را تایید کرده و گفت: طی روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر مواد نفتی خواهیم بود.

وی درباره کاهش مواد نفتی نیز گفت:  "دلیل عمدۀ پایین آمدن مواد نفتی پایان آمدن آن نرخ آن در سطح جهان است، دیگر این‌که واردات نفت زیاد شده است."

چندی پیش نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان از قرارداد خرید مواد نفتی و گندم از روسیه خبر داد.

عزیزی به رویترز گفت: طالبان با روسیه قراردادی برای خرید تیل، گازوئیل، گاز و گندم امضا کرده است.

این وزیر طالبان با بیان اینکه طالبان به دنبال تنوع در شرکای تجاری خود است، اظهار داشت: دولت روسیه  برای خرید مواد نفتی نسبت به میانگین جهانی به هیات حاکمه افغانستان تخفیف داده است.

تگ