جدی 25, 1400 16:30 Asia/Kabul
  •  خودداری بانک مرکزی پاکستان از ایجاد صندوق ویژه کمک به افغانستان

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که بانک مرکزی این کشور طرح ایجاد صندوق کمک به افغانستان را رد کرده است و از حکومت پاکستان خواسته تا تصمیم خود در این مورد را بازبینی کند.

به گزارش تلویزیون سحرافغانستان به نقل از اکسپرس تریبون، بانک مرکزی پاکستان پس از رد طرح ایجاد صندوق کمک مالی به افغانستان به دولت پاکستان هشدار داده است که ممکن گروه ویژه اقدام مالی (FATF) آن کشور را مورد تحریم قرار دهد.

بانک مرکزی پاکستان درخواست دولت برای افتتاح صندوق کمک را با این توصیه که ممکن است این تصمیم با توجه به تعهدات پاکستان تحت میثاق‌های بین‌المللی و برنامه ویژه اقدام مالی بازنگری شود، رد کرده است.

حکومت پاکستان تصمیم گرفته بود که یک حساب بانکی را برای دریافت کمک‌های نقدی از پاکستان و کشورهای دیگر برای کمک به مردم افغانستان به هدف رفع نیازهای فوری بشردوستانه باز کند.

وزرات دارایی پاکستان نیز به بانک مرکزی این کشور دستور داده بود که این حساب را فوری باز کند.

با این حال، ایجاد این حساب بانکی برای جمع‌آوری کمک به مردم افغانستان به‌رغم دستور دولت پاکستان به حالت تعلیق درآمده است.

«حامد یعقوب شیخ»، وزیر دارایی پاکستان به اکسپرس تریبون گفته است که موضوع گشایش صندوق کمک مالی به افغانستان در حال بررسی است تا اطمینان حاصل شود که پاکستان به‌طور کامل به تعهدات بین‌المللی خود عمل کرده است.

این در حالی است که در چهار دهه گذشته پاکستان همواره سیلی از کمک‌های بیرونی را به‌نام مردم افغانستان دریافت کرده است؛ اما سرنوشت این کمک‌ها به مردم افغانستان معلوم نیست.

انتهای پیام

تگ