• چطور با انگیزه باشیم؟

    چطور با انگیزه باشیم؟

    دلو 18, 1402 13:20

    بی‌انگیزه‌شدن اتفاقی کاملا طبیعی است. واکنشتان به این بی‌انگیزگی هم اهمیت بسیار زیادی دارد. در این پادکست درباره اینکه چطور باانگیزه باشیم گفته ایم.

  • تقویت حس ارزشمندی

    تقویت حس ارزشمندی

    دلو 05, 1402 12:22

    احساس ارزشمندی برآمده از ارزشی است که خودتان به خودتان می‌دهید. همین که وجود دارید، به‌اندازه کافی ارزشمند است. اما چطور ارزش خودمان را تشخیص دهیم؟

  • حس ارزشمندی؛ مهمترین مفهوم درباره خود

    حس ارزشمندی؛ مهمترین مفهوم درباره خود

    دلو 04, 1402 12:32

    . احساس ارزشمندی بخشی مهمی از وجود ماست و برداشت ما از خودمان را شکل می‌دهد. هرآنچه درباره‌شان فکر می‌کنیم، هر احساسی که داریم و حتی چگونگی رفتار ما نتیجه ارزشی است که خودمان به خودمان می‌دهیم. در این پادکست، توصیه‌هایی برای شناسایی ارزش خودتان ارائه می‌کنیم.

  • با حس گمگشتگی در زندگی چه کنیم؟

    با حس گمگشتگی در زندگی چه کنیم؟

    جدی 21, 1402 13:20

    گم‌شدن در زندگی ممکن است با این احساس شروع شود که دیگر نمی‌دانید می‌خواستید چگونه آدمی باشید. ممکن است احساس کنید این حس گم‌شدگی قرار است همیشه با شما همراه باشد. حتی ممکن است به‌سختی به یاد بیاورید که خودِ قدیمی شما چه شکلی بوده است. احتمالا راهی هم برای خروج از این وضعیت به ذهنتان نمی‌رسد. آیا شما هم این حس را تجربه کرده اید؟

  • همیشه خوب بودن، عواقب در پی دارد!

    همیشه خوب بودن، عواقب در پی دارد!

    سرطان 31, 1402 14:29

    آدم‌های خوب همیشه به دیگران فایده می‌رسانند یا داوطلب انجام کاری می‌شوند که هیچ کس نمی‌خواهد انجام بدهد. آنها نسبت به احساسات دیگران حساس هستند، به راحتی در دسترس هستند، و به ندرت، بحث می‌کنند. اما همیشه خوب بودن هم عواقب بدی دارد. با این قسمت فرکانس همراه باشید.

  • مهارتهای مهم زندگی کدامند؟

    مهارتهای مهم زندگی کدامند؟

    سرطان 21, 1402 15:53

    از دوره مدرسه‌رفتن ما زمان زیادی می‌گذرد و حال می‌دانیم اگر مهارت‌های زندگی را در مدرسه به ما می‌آموختند، چقدر به نفعمان می‌شد؛ در این پادکست، چند نمونه از مهارت‌هایی را با هم مرور می‌کنیم که باید در مدرسه به آنها توجه می‌شد.

  • با بی منطق ها چه کنیم؟

    با بی منطق ها چه کنیم؟

    سرطان 10, 1402 13:17

    بیشتر ما در زندگی با افراد بی منطق روبه‌رو هستیم. این افراد بی منطق در محل‌کار، خانه و جاهای دیگر دیده می‌شوند. اگر نحوه‌ برخورد با افراد بی منطق را ندانیم، به راحتی تمام روز و حتی روزگار ما را سیاه می‌کنند. اما به‌راستی نحوه‌ی برخورد با افراد بی منطق چیست؟

  • رفتار قاطعانه داشتن

    رفتار قاطعانه داشتن

    ثور 30, 1402 12:54

    به نظر خودتان، آیا رفتارتان قاطع و محکم است؟ اصلا در نظر شما رفتار قاطعانه چه معنایی دارد؟ آیا به این معناست که همیشه و هر بار باید حق‌تان را بگیرید؟ یا اینکه باید بدانید چه زمانی نتیجه‌ی کار، علتی به‌خصوص یا خواسته‌ی دیگران، بر حق و حقوق شما مقدم است؟

  • افتخار کردن به خود

    افتخار کردن به خود

    ثور 16, 1402 11:33

    اینکه خودمان دائما در حال سرزنش خودمان باشیم واقعا حس تنفربرانگیزی است. صدای درونی که ممکن است به مرور زمان ما را به خودتخریبی حرکت دهد و عزت نفس ما را از بین ببرد. اما برای مقابله با خودتخریبی و تقویت عزت نفس راهکارهایی وجود دارد.

  • قطع رابطه دوستی؛ چرا و چگونه؟

    قطع رابطه دوستی؛ چرا و چگونه؟

    ثور 09, 1402 11:53

    دوستی‌ها در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند: دوستانی داریم که فعالیت خاصی را به همراه آنها انجام می‌دهیم، دوستانی هستند که دسترسی راحتی به آنها داریم مثلا هم‌محله یا همکار ما هستند و دوستان صمیمی. هر یک از این گروه‌ها نقش خاصی در زندگی ما بازی می‌کنند با این وجود ممکن است روزی برسد که دیگر دوست‌مان به حساب نیایند.