حمل 27, 1402 14:58 Asia/Kabul
  • بازداشت و شکنجه مهاجران قانونی افغانستانی در پاکستان

شماری از مهاجرین افغان می‌گویند پس از آنکه روند بازداشت مهاجرین افغان که دارای مدرک اقامتی قانونی پاکستان هستند شروع شده، نگرانی آنان افزایش یافته است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان و به نقل از خبرگزاری فارس، شماری از مهاجرین افغان اعلام کردند پلیس پاکستان این افراد را با اینکه ثبت سازمان ملل هستند و یا ویزا دولت پاکستان را دارند، بازداشت و شکنجه می‌کند.

این مهاجرین می‌گویند وضعیت مهاجرین افغان در پاکستان خوب نیست و با وجود داشتن اسناد قانونی اقامت، پلیس پاکستان آنان را زندانی می‌کند و با گرفتن رشوه دوباره آزاد می‌کند.

منیزه کاکر وکیل مهاجرین افغان در پاکستان نیز با تایید این مسئله گفت:« در دو ماه گذشته ۱۴۰۰ افغان بازداشت شده‌اند که از این میان ۴۰۰ تن مهاجرانی اند که کارت (POR) سازمان ملل متحد یا کارت‌های تابعیت افغانان(ACC) و یا هم ویزا پاکستان را داشتند، اما بازهم پلیس آنان را بازداشت کرده و مدارک آنان را ضبط کرده و یا از بین برده است.»

این در حالی است که ۱.۴ میلیون مهاجر افغان در پاکستان ساکن هستند که  در سازمان ملل ثبت شده و کارت (POR) به آنها داده شده است.

دولت پاکستان پیش از این نیز شماری از مهاجرین افغان را بازداشت کرده بود که بدون اسناد قانونی و برای درمان به این کشور رفته بودند که از این میان ۴ تن شان در زندان جان باختند.

تگ