سنبله 28, 1401 19:40 Asia/Kabul
  • «محرابی»: هدف از ایجاد «صندوق امانی» حفظ دارایی های افغانستان است

عضو هیئت «صندوق امانی» افغانستان در سوئیس اظهارداشت که هدف از ایجاد این صندوق حفظ دارایی ها مردم افغانستان است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «شاه محمد محرابی» عضو هیئت صندوق امانی افغانستان در سوئیس گفت که بانک مرکزی افغانستان باید به دارایی‌هایش در خارج از این کشور دسترسی مشروط داشته باشد تا برای ثبات اقتصادی، عملکرد بانکی و کاهش تورم از آن استفاده کند.

وی اظهارداشت که «استفاده از این پول باید تنها به هدف ثبات قیمت‌ها باشد تا از ارزش افغانی دفاع کند. این روند را می‌توان به طور مستقل نظارت کرد و باید حسابرسی کرد. از طریق این روند، خرید و قدرت پول افغانی افزایش خواهد یافت و افغان‌ها قادر خواهند شد تا نیازمندی‌های خود را تأمین کنند».

عضو شورای عالی بانک مرکزی افغانستان در آمریکا، هدف از ایجاد صندوق امانی این کشور در سوئیس را حفظ دارایی‌های افغانستان دانست و به طلوع گفت که در نهایت این دارایی‌ها به افغانستان انتقال خواهد یافت.

وی ادامه داد: 3.5 میلیارد دلار برای مردم افغانستان کنار گذاشته شده است، باید به شکلی دارایی‌ها حفاظت شوند و به خاطر این کار، صندوق امانی برای مردم این کشور به  عنوان یک بنیاد تأسیس شد که ماهیت آن مستقل است.

از سوی دیگر، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان اعلام کرد دارایی‌های افغانستان باید در رشد اقتصاد این کشور به مصرف برسد و نباید در اختیار بانک‌ها قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

دارایی های افغانستان آزاد شود/کشورهای همسایه به حمایت مادی و معنوی ادامه دهند

طالبان: تصمیم آمریکا برای انتقال دارایی های افغانستان نقض معیارهای بین المللی است

تگ