سرطان 02, 1401 08:49 Asia/Kabul
  • دارایی های افغانستان آزاد شود/کشورهای همسایه به حمایت مادی و معنوی ادامه دهند

سخنگوی طالبان ضمن تاکید بر آزادی دارایی های افغانستان توسط آمریکا با اشاره به آسیب دیدگان زلزله در جنوب شرق افغانستان اظهارداشت که کشورهای همسایه به حمایت مادی و معنوی از مردم افغانستان ادامه دهند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفتگو با برنامه «چراغ سرخ» تلویزیون سحر افغانستان گفت که حکومت کنونی در رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود که پس از وقوع زلزله نشست هایی به دستور نخست وزیر با هدف تشکیل ستاد حوادث غیرمترقبه برگزار شد. در این ستاد وزرای سلامت و بهداشت، دفاع و فرهنگ، کشور و برخی دیگر حضور داشتند و قرار شد که به سرعت به مناطق آسیب دیده امدادرسانی شود.

مجاهد اظهارداشت که در ابتدا تاکید شد که حدود 100  میلیون افغانی مواد غذایی، لوازم خانگی، چادر و دیگر اقلام ضروری برای آسیب دیدگان تهیه و توزیع شود.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که از وزارت دفاع نیز درخواست شد که تمامی امکانات زمینی و هوایی را به منظور کمک رسانی به آسیب دیدگان فراهم کند و بنا شد که وزارت صحت نیز داروهای مورد نیاز و تیم های امدادی را هرچه زودتر به موقعیت های آسیب دیده ارسال نماید و به افراد آسیب دیده رسیدگی کنند.

وی همچنین گفت که برخی نهادهای بین المللی، هلال احمر و بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، روسیه و برخی دیگر نیز آمادگی خود را برای کمک به افغانستان اعلام کرده اند.

ذبیح الله مجاهد در پایان تاکید کرد که دارایی های بلوکه شده مردم افغانستان توسط آمریکا باید آزاد شوند و کشورهای همسایه نیز از مردم  افغانستان حمایت مادی و معنوی انجام دهند.

انتهای پیام.