سنبله 25, 1401 15:10 Asia/Kabul
  •  طالبان: تصمیم آمریکا برای انتقال دارایی های افغانستان نقض معیارهای بین المللی است

سخنگوی وزارت خارجه حکومت موقت طالبان اعلام کرد که تصمیم یکجانبه آمریکا برای انتقال دارایی افغانستان به بانک سوئیس غیرقابل پذیرش و نقض معیارهای بین المللی است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه حکومت موقت طالبان در بیانیه‌ای تصمیم آمریکا برای انتقال 3.5 میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی افغانستان به بانکی در سوئیس را غیرقابل پذیرش و نقض معیارهای بین‌‎المللی دانست.

وی افزود: ذخایر بانک مرکزی افغانستان  مانند سایر کشورها برای تثبیت ارز، تقویت سیستم‌های مالی و تسهیل معاملات بین‌المللی استفاده می‌شود و هرگز نباید از آن برای اهداف پرداخت استفاده گردد.

سخنگوی وزارت خارجه حکومت موقت طالبان اظهارداشت که پرداخت این ذخایر برای مقاصد دیگر بدون موافقت صریح مردم افغانستان گامی منفی علیه ثبات اقتصادی افغانستان توسط آمریکا است.

بلخی با اشاره به مذاکرات طالبان با آمریکا برای آزادسازی این دارایی‌ها تصریح کرد: آمریکا این گام را بدون نهایی کردن مذاکرات یا دستیابی به توافق با ما انجام داده است و با نشان دادن سوء نیت خویش، برای تضعیف ثبات اقتصادی و رفاه افغان‌ها اقدام کرده است.

وی اضافه کرد این تصمیم باوجود تعهدات و پایبندی بانک مرکزی افغانستان به رویه‌های مالی بین‌المللی گرفته شده است، ما از همه افراد و طرف‌ها می‌خواهیم این اقدام غیرقانونی و ظالمانه را محکوم کرده و از مردم افغانستان در این زمینه حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

ادامه تحریم های آمریکا علیه مردم افغانستان

سیاست جدید آمریکا برای خروج افراد از افغانستان

تگ