قوس 02, 1401 13:45 Asia/Kabul
  • بانک جهانی: زندگی در افغانستان دشوار است

بانک جهانی در دومین نظرسنجی خود اعلام کرد که زندگی در افغانستان به دلیل عدم تامین نیازهای اولیه غذایی دو سوم خانواده‌ها بسیار دشوار است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، بانک جهانی در دومین نظرسنجی که بر اساس میزان رفاه در افغانستان انجام شده است، اظهارداشت که زندگی در افغانستان به دلیل این که دو سوم خانواده‌ها در تامین نیازهای اولیه غذایی مشکل دارند، دشوار است.

این نظرسنجی بازه زمانی ماه جون تا اگست سال جاری میلادی را بررسی کرده است.

در گزارش ارائه شده از سوی بانک جهانی آمده است که «در مجموع، این سروی تصویری تلخ از شرایط زندگی در افغانستان ترسیم می‌کند».

«ملیندا گود» رئیس بانک جهانی برای افغانستان، گفت: بسیار نگران‌کننده است که می‌بینیم اکثر خانواده‌های افغان همچنان با مشکلات اقتصادی عظیمی روبه‌رو اند و دسترسی به آموزش – به‌ویژه برای دختران – به‌شدت محدود است.

بر‌اساس این نظر‌سنجی، دو سوم خانوده‌ها در تامین نیازهای اولیه غذایی و غیرغذایی مشکل دارند و مشکل دسترسی به‌ غذا در زمستان پیش‌رو بیشتر خواهد شد.براساس این گزارش، ۶۵ درصد از پاسخ‌دهند‌گان معتقدند که شرایط اقتصادی خانواده های آنها در ۱۲ ماه آینده بدتر خواهد شد.

در حالی که این رقم ۲۶ درصد در تابستان ۲۰۲۰ و ۵۹ درصد در دور اول این نظرسنجی بود که حاکی از گسترش حس بدبینی نسبت به اقتصاد است.گزارش می‌افزاید که اشتغال برای سرپرست خانواده‌ها، بین اکتبر ۲۰۲۱ تا جون ۲۰۲۲، در بخش خصوصی هفت درصد بهبود یافته، در حالی که اشتغال در بخش دولتی بسیار کمتر شده است.

تگ