جدی 29, 1400 13:15 Asia/Kabul
  • هواپیماهای آمریکایی خارج شده از افغانستان را به طالبان نمی دهیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به خواسته های روزهای اخیر طالبان گفت که هواپیماهای آمریکایی که از افغانستان خارج شده اند را به طالبان باز نمی گردانیم.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، در حالی که طالبان برای بازگرداندن بالگردها و هواپیماهای افغانستان از تاجیکستان و ازبکستان تلاش دارد،«جان کربی» سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که هواپیماهای آمریکایی به طالبان بازنخواهد گشت.

کربی به خبرنگاران گفت که ما هنوز در حال کار بر روی وضعیت این بالگردها هستیم، من هیچ جزئیات جدیدی در مورد تصمیم و نحوه رسیدگی به این موضوع ندارم. اما من فکر می‌کنم می‌توان تصور کرد که آن‌ها برای استفاده طالبان به افغانستان فرستاده نخواهد شد.

وی ادامه داد که ماموریت پنتاگون این است که همچنان از آمریکا محافظت کند، از جمله در برابر هرگونه تهدید تروریستی که ممکن است از افغانستان نشات بگیرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد: «ما شرایط افغانستان را تحت نظر داریم. ما مسئولیت‌های جدی و قابل توجهی در زمینه مبارزه با تروریسم داریم. ما توانایی‌های آنسوی افق داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و ما به این کار ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم که افغانستان بار دیگربه پناهگاه امنی برای حمله به ما تبدیل نخواهد شد».

انتهای پیام.