عقرب 17, 1401 21:55 Asia/Kabul
  • لاوروف: طالبان در جریان نشست افغانستان در مسکو قرار می گیرند

وزیر خارجه روسیه با اشاره به برگزاری نشست مسکو اظهارداشت که به طور منظم با نمایندگان طالبان در تماس هستیم و آنها در جریان این نشست قرار می گیرند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که نشست مسکو درباره افغانستان هفته آینده برگزار می شود و به طالبان و برخی سیاستمداران کشورهای مختلف درمورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: «نشست بعدی مسکو هفته آینده برگزار خواهد شد. در این چارچوب مشورتی، کشور دوست هند مانند سایر کشورهای دیگر حضور خواهد داشت».

لاوروف گفت که «ما به طور منظم با نمایندگان طالبان تماس داریم. آنها در جریان همه موضوعاتی که شرکت کنندگان در نشست مسکو بررسی خواهند کرد، اطلاع خواهند یافت».

بیشتر بخوانید:

تاریخ برگزاری نشست مسکو درباره افغانستان اعلام شد

نشست افغانستان در مسکو محور گفتگوی وزرای خارجه هند و روسیه

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مشترک با «سوبرامانیام جی شنکر» وزیر خارجه هند نیز گفته بود که «ما هیچ مطلب پنهانی از نمایندگان حکومت موقت طالبان در افغانستان نداریم و نتایج نشست را به طالبان و سایر نیروهای سیاسی آن کشور اطلاع خواهیم داد».

پیش‌تر نیز «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته بود که نشست مشورتی مسکو در مورد افغانستان به تاریخ 16 نوامبر/ 25 عقرب برگزار می شود».

وی همچنین گفته بود که نماینده ای از حکومت موقت طالبان در نشست مشورتی مسکو در مورد افغانستان شرکت نخواهد کرد.

تگ