سفیر روسیه: خروج آمریکا از افغانستان شرم آور بود
https://af.sahartv.ir/news/world-i5778-سفیر_روسیه_خروج_آمریکا_از_افغانستان_شرم_آور_بود
سفیر روسیه در قزاقستان با اشاره به روند تخلیه آمریکا و متحدانش از افغانستان گفت که خروج آمریکا از این کشور «شرم آور» بود.
(last modified 2025-07-30T05:24:38+00:00 )
میزان 27, 1401 09:39 Asia/Kabul
  • سفیر روسیه: خروج آمریکا از افغانستان شرم آور بود

سفیر روسیه در قزاقستان با اشاره به روند تخلیه آمریکا و متحدانش از افغانستان گفت که خروج آمریکا از این کشور «شرم آور» بود.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «الکسی بوروداکین» سفیر روسیه در قزاقستان با ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان گفت که اگر تضادهای داخلی در افغانستان ادامه یابد، این کشور با مشکلات مربوط به تروریسم روبرو می‌شود.

وی در مجله امور بین‌الملل روسیه با اشاره به روند تخلیه افغانستان نوشت که چگونگی خروج آمریکا از این کشور شرم آور بود.

بوروداکین افزود: در شرایط کنونی روسیه و قزاقستان برای جلوگیری از بی‌ثباتی در افغانستان تلاش می‌کنند.

این اظهارات در حالی است که پیش‌تر اعضای «سیکا» در قزاقستان درباره تروریسم و بحران افغانستان نشست برگزار کردند.

بیشتر بخوانید:

خروج آمریکا از افغانستان منطقه را بی ثبات کرده است

یک سال گذشت؛ آمریکا خروج "شتاب زده" خود از افغانستان را بررسی می‌کند