روزنامه ژاپنی: نیمی از افغانهای پناهجو از ژاپن به افغانستان باگشتهاند
یک روزنامه ژاپنی اعلام کرد: نیمی از افغانهایی که با سقوط حکومت پیشین افغانستان به ژاپن تخلیه شده بودند، اکنون به افغانستان بازگشتهاند.
به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، روزنامه «مینی چی» در گزارشی اعلام کرد که حدود 169 نفر همزمان با سقوط کابل در جریان روند تخلیه به ژاپن رفته بودند اما اکنون بیش از 40 درصد از آنها به افغانستان بازگشتهاند.
از سوی دیگر، پناهجویان افغان به رسانه های ژاپنی گفته اند که دولت این کشور از آنها هیچ حمایتی نکرده است و حتی کارمندان وزارت خارجه ژاپن آنها را به بازگشت تشویق می کردند.
به نوشته روزنامه مینی چی، این افراد پیش از این با نیروها و دیپلماتهای ژاپنی در افغانستان همکاری میکردند.
بیشتر بخوانید:
طالبان، ترور «شینزو آبه» را محکوم کرد
اعلامیه 50 سازمان بینالمللی: اتحادیه اروپا پناهجویان افغانستان را پذیرش کند
پناهجویان افغان به خبرگزاری «کیودو» نیز گفته اند که تعدادی از کارمندان وزارت خارجه ژاپن به خانههای آنها آمده و فشار آوردند تا این کشور را ترک کنند.
به گفته این پناهجویان، کارمندان وزارت خارجه ژاپن تاکید کرده بودند، زندگی و کار در این کشور بسیار دشوار است و بهتر است که خاک آنها را ترک کنند.
وزارت خارجه ژاپن اجبار و تشویق برای بازگشت پناهجویان افغان را رد کرده است.