اسد 21, 1401 22:27 Asia/Kabul
  • حمله اخیر آمریکا مذاکرات آمریکا و طالبان را منحرف نکرده است

دیدبان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که حمله هوایی که منجر به کشته شدن سرکرده القاعده در کابل شد، مذاکرات جاری بین آمریکا و طالبان را از مسیر خود خارج نکرده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، دیدبان حقوق بشر در گزارشی به مناسبت یک سالگی به قدرت رسیدن طالبان اظهارداشت که به نظر نمی‌رسد حمله هوایی آمریکا در کابل که منجر به کشته شدن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده شد، مذاکرات جاری بین آمریکا و طالبان را از مسیر خود خارج کرده باشد.

گزارش می افزاید که دو طرف با فوریت برای دستیابی به توافقی برای رسیدگی به بحران اقتصادی افغانستان اقدام کنند.

در گزارش این نهاد که به مناسبت یک سالگی به قدرت رسیدن طالبان منتشر شده، آمده است تقریباً یک سال می‌شود بیش از 90 درصد افغان‌ها از ناامنی غذایی رنج می‌برند که منجر به سوء تغذیه حاد میلیون‌ها کودک شده و از بروز مشکلات جدی بهداشتی در درازمدت هشدار داد.

«فرشته عباسی» پژوهشگر افغانستان در دیدبان حقوق بشر نیز با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در سایه طالبان اظهار داشت: مردم قربانی ظلم طالبان و بی‌تفاوتی بین‌المللی هستند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تعامل با طالبان افزود: آینده افغانستان تاریک خواهد ماند مگر اینکه دولت‌های خارجی به طور فعالانه‌تر با مقامات طالبان تعامل کنند و در عین حال آنها را به شدت در زمینه اقدامات حقوق بشری‌شان تحت فشار قرار دهند.

دیدبان حقوق بشر همچنین از دولت‌های خارجی خواست تا محدودیت‌های بخش بانکی افغانستان را کاهش دهند تا فعالیت‌های اقتصادی مشروع و کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود.

انتهای پیام.