سرطان 15, 1401 12:09 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: طالبان مدارس دخترانه را بازگشایی کنند

سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان با اشاره به وعده های طالبان تاکید کرد که باید مدارس دخترانه در افغانستان هرچه زودتر بازگشایی شوند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «رامیز الکباروف» سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان (یوناما)  اظهارداشت که مدارس دخترانه افغانستان باید در تمامی سطوح بازگشایی شوند.

وی افزود که طالبان همواره می گوید که مدارس در 12 ولایت باز است و به زودی در ولایت‌های دیگر نیز بازگشایی خواهند شد اما من می‌خواهم همه این مسایل را در عمل ببینم.

این مقام سازمان ملل همچنین گفت که بحران بشری در افغانستان بزودی پایان پذیر نیست و کمک‌های جهانی نیز نمی‌توانند مشکل افغانستان را به زودی حل بسازد و این بحران را مهار نماید.

الکباروف اظهار داشت: همانطور که به وضعیت افغانستان نگاه می‌کنم، این بحران انسانی هرگز پایان نخواهد یافت، مگر اینکه ما تلاش برای ایجاد یک وضعیت پایدارتر برای بازگشت مردم به کار، کسب درآمد و رسیدگی به مشکلات آنها را آغاز کنیم.

نماینده سازمان ملل در پرسشی درباره به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان نیز تصریح کرد که مسئولیت سازمان ملل در افغانستان رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم آسیب دیده است نه مسئله به رسمیت شناختن حکومت فعلی.

انتهای پیام.