سرطان 02, 1401 19:09 Asia/Kabul
  • انتقاد اداره بازرسی آمریکا از مخفی کاری وزارت خارجه این کشور درباره افغانستان

اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان که پیش از این نیز از دولت «جو بایدن» انتقاد کرده است، اظهارداشت که وزارت خارجه این کشور درباره اطلاعات مربوط به خروج نظامی از افغانستان مخفی کاری می کند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در نامه‌ای به وزیر خارجه و مسئول آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا انتقاد کرد و گفت که این دو نهاد «به شیوه‌ای غیرمنطقی از ارائه اطلاعات مورد نیاز سیگار به این نهاد نظارتی خودداری می‌کنند».

وی خاطرنشان کرد که از سال 2008 میلادی و تأسیس اداره سیگار «هیچ دولت دیگری در آمریکا از آن زمان حوزه اختیارات و صلاحیت‌های سیگار را زیر سئوال نبرده اما این سابقه همکاری طولانی به ناگهان و بدون توضیح متوقف شده است».

به گزارش «آسوشیتد پرس»، سربازرس ویژه آمریکا در نامه به وزیر خارجه و رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا از آن‌ها خواسته تا به مقامات مسئول دستور دهند تا مانع «انسداد غیرقانونی کار نظارت سیگار شوند و اطلاعات و کمک های درخواستی را بدون تاخیر بیشتر ارائه دهند».

سپکو همچنین گفته است که اکنون آشکار است که دفاتر و کارمندانی که در گذشته با ما همکاری می‌کردند توسط مقامات مخالف نظارت مستقل سیگار ساکت شده یا نادیده گرفته شده‌اند.

انتهای پیام.