جوزا 23, 1403 21:45 Asia/Kabul
  • بشیر بی آزار: استاد موسیقی ایرانی قربانی سرکوب فعالیت‌های طرفدار غزه توسط فرانسه

هفته گذشته، در اقدامی که به عنوان بخشی از سرکوب مداوم فعالیت‌های طرفدار فلسطین توسط دولت فرانسه در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه غزه به طور گسترده محکوم شد، یک تبعه ایرانی در فرانسه دستگیر شد.

بشیر بی آزار، استاد موسیقی و شخصیت فرهنگی مشهور، طی هفته گذشته پس از متهم شدن به "حمایت از تروریسم" و "ایجاد اختلاف در جامعه" به دلیل حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با اسرائیل، در زندان فرانسه به سر می برد.

 پیش از این، مدیر تولید گروه موسیقی و آواز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران، بی‌آزار در روز 4 ژوئن بدون هیچ توضیح یا حکمی توسط پلیس فرانسه در پاریس احضار شد.

 به گفته منابع مخفی و گزارش شاهدان عینی، با کمال تعجب او بلافاصله پس از رسیدن به ایستگاه پلیس دستگیر شد و به یک مرکز بازداشت برای مهاجران غیرقانونی در بیش از 100 کیلومتری محل سکونتش منتقل شد.

 هیچ اظهارنظر رسمی از سوی دولت یا پلیس فرانسه در رابطه با اتهامات وارده به بیازار منتشر نشده است.  آنها علیرغم درخواست‌های متعدد برای شفاف‌سازی، صمیمی باقی مانده‌اند.

 بسیاری از مقامات ایرانی، از جمله سخنگوی وزارت امور خارجه و مقامات ارشد حقوق بشر کشور، این بازداشت را نقض قوانین بین المللی بشردوستانه محکوم کرده اند.

 علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران این موضوع را از مجاری رسمی پیگیری کرده است.