دلو 24, 1402 21:22 Asia/Kabul
  • هموار شدن مسیر نخست وزیری نواز شریف در پاکستان

مردم پاکستان اعلام کرد حاضر نیست در دولت ائتلافی با حزب مسلم لیگ نواز مشارکت کند با این حال برای ایجاد ثبات به نواز شریف و نماینده مسلم لیگ نواز برای نخست وزیری دولت جدید رای می دهیم.

«بلاول بوتو زرداری» رئیس حزب مردم پاکستان پس از برگزاری اجلاس رهبران این حزب برای بررسی روند تشکیل دولت جدید در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: هدف حزب مردم ایجاد ثبات سیاسی در پاکستان است از این رو با توجه به عدم تمایل حزب تحریک انصاف برای مذاکرات تصمیم گرفتیم از حزب نواز برای تشکیل دولت جدید حمایت کنیم.

وی افزود: درصورتی که حزب مردم از حزب نواز و یا نمایندگان آزاد تحت حمایت حزب تحریک انصاف حمایت نمی کرد، پاکستان به سمت یک بحران سیاسی و انتخابات مجدد پیش می رفت.

بلاول بوتو اظهار داشت: اگرچه ما از حزب نواز برای انتخابات نخست وزیر جدید حمایت می کنیم و به آنها رای خواهیم داد اما هیچ تمایلی به حضور در کابینه دولت فدرال نداشته و بر اداره امور ایالت سند و پیشرفت این ایالت تمرکز می کنیم.

منابع خبری افزودند: حزب مردم پاکستان در ازای این حمایت خود از حزب نواز در پارلمان ملی چند سمت از جمله رئیس پارلمان و فرمانداری های ایالت پنجاب و بلوچستان را برای خود درخواست کرده است.

با اعلام حمایت حزب مردم از حزب مسلم لیگ نواز مسیر برای نخست وزیری «نواز شریف» و یا نماینده مورد حمایت وی در پاکستان هموار شده است، حالا باید دید حزب مسلم لیگ نواز این پیشنهاد حزب مردم را می پذیرد یا خیر

 

تگ