جوزا 13, 1402 17:49 Asia/Kabul
  • راه امام خمینی (ره) در مبارزه با استکبار جهانی ادامه دارد

روحانی و کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: راه حضرت امام خمینی (ره) در ظلم ستیزی، مبارزه با صهیونیسم بین المللی و استکبار جهانی همچنان ادامه دارد و این راه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان؛ حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی فصیحی غزنوی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با تسلیت فرا رسیدن سی و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) ایشان را شخصیتی کم نظیر و نمونه خواند و اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک شخص عارف بود و در حالیکه افراد عارف معمولا با سیاست و مسایل اجتماعی چندان سر و کار ندارند، ایشان نقش عمده ای در تحولات سیاسی اجتماعی دوران خود داشت و یکی از این تحولات انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از افکار و اندیشه های ناب اسلامی بود که امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع دینی و دانشمند اسلامی ساختار حکومت اسلامی را طرح ریزی کرد و پیش از آنکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد ایشان حکومت اسلامی را در نجف اشرف تدریس و در رابطه با ساختار حکومت اسلامی صحبت می کرد که کتاب آن هم موجود است.

به گفته این کارشناس افغان بالاخره طرح های امام خمینی (ره) تحقق پیدا کرد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. ابعاد گسترده انقلاب اسلامی ایران هم جنبش های اسلامی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد. جنبش های اسلامی در نقاط مختلف جهان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بسیار محدود بودند اما پس از آن تحت تاثیر این انقلاب رشد کردند.

فصیحی غزنوی عنوان کرد: به این ترتیب حکومت اسلامی و اندیشه های ناب حضرت امام خمینی (ره) در سطح جهان گسترش پیدا کرد و جنبش های اسلامی با این شور و هیجان در حقیقت تحت تاثیر اندیشه های ناب امام خمینی (ره) قرار گرفتند که آن هم برگرفته از دستورات و احکام دینی و اسلامی بود.

وی با اشاره به توجه ویژه حضرت امام خمینی (ره) به مساله فلسطین و قدس شریف هم گفت: ایشان یک انسان استکبار ستیز بود و علیه استکبار جهانی به شدت سخنرانی و مبارزه می کرد و حامی مستضعفان بود، فلسطینی ها هم از جمله مظلومین و مستضعفین جهان بودند که صهیونیسم و اسرائیل غاصب به آن ها ظلم می کرد و این ظلم هنوز ادامه دارد.

فصیحی غزنوی گفت: امام خمینی (ره) تا پایان عمر خود علیه صهیونیسم بین المللی و استکبار جهانی مبارزه کرد. ایشان برای اولین بار امریکا را به عنوان شیطان بزرگ معرفی کرد و گفت اسرائیل باید از بین برود.

وی اضافه کرد: راه ظلم ستیزی حضرت امام خمینی (ره) همچنان ادامه دارد و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی این راه را ادامه می دهد و تنها صدای قاطع علیه صهیونیسم بین المللی از جمهوری اسلامی ایران بلند می شود و مبارزه علیه آن و همچنان استکبار جهانی که برگرفته از اندیشه ناب امام خمینی (ره) است همچنان ادامه دارد.