عقرب 25, 1401 10:11 Asia/Kabul
  • اتباع خارجی می‌توانند از سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنا) استفاده کنند

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران گفت: اتباع خارجی از این پس می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نسبت به ثبت‌نام ثنا و به تبع آن ابلاغ الکترونیکی اقدام کنند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «محمد کاظمی‌فرد» رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای عالی قوه قضاییه که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به یکی از چالش‌های قدیمی دستگاه قضایی در زمینه ابلاغ الکترونیکی به اتباع خارجی افزود: در نتیجه همکاری وزارت کشور و مرکز آمار و فناروری اطلاعات قوه قضاییه، اکنون خدمات شناسایی اتباع که از سنبله/شهریور سال جاری به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده بود، در همه مراجع قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید:

تمدید اعتبار برگه های 6 ماهه جدید سرشماری اتباع خارجی در ایران

«پایگاه ملی هویت» برای اتباع غیرایرانی ایجاد می شود

وی افزود: از این پس همه اطلاع‌رسانی‌های مهم به اتباع در موضوعات ثبت و ارجاع پرونده، صدور ابلاغیه، صدور رأی، ارسال پرونده به تجدیدنظرخواهی و اجرای احکام به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

کاظمی فرد گفت: امکان ورود به پنجره واحد خدمات هوشمند قضایی نیز برای اتباع خارجی مهیا شده و این افراد می‌توانند از خدماتی که در این پنجره واحد در نظر گرفته شده مانند اطلاع‌رسانی پرونده، نوبت‌دهی قضایی، پرداخت هزینه و شرکت در دادرسی‌های الکترونیکی استفاده کنند.

تگ