عقرب 21, 1401 13:05 Asia/Kabul
  • بازداشت پناهجویان افغان در پاکستان ادامه دارد

نیروهای پلیس «سند» در ادامه بازداشت پناهجویان افغان در پاکستان، حدود 122 پناهجوی دیگر افغان را در این ایالت بازداشت کردند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، رسانه پاکستانی «سما» به نقل از سخنگوی نیروی پلیس سند نوشت که تعدادی از پناهجویان افغان هنگامی که به طور غیرقانونی از بلوچستان وارد سند می‌شدند، دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، در میان پناهجویان افغان دستگیر شده 13 زن و 20 کودک وجود دارد و این اتباع برای پیگرد قانونی و بازگرداندن به افغانستان، به دولت بلوچستان تحویل داده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طالبان: برخورد پلیس پاکستان با پناهجویان افغان نادرست و تحریک آمیز است

انتقاد طالبان از رفتار پلیس پاکستان با پناهجویان افغان

 پلیس پاکستان درحالی از بازداشت 122 پناهجوی دیگر افغان در این کشور خبر می‌دهد که اخیراً وزیر خارجه طالبان در دیدار با کاردار سفارت پاکستان در کابل، برخورد پلیس پاکستان با پناهجویان افغان را نامناسب، تحریک‌آمیز و به ضرر دو کشور خوانده و خواستار توقف روند بازداشت پناهجویان افغان شده بود.

وزارت خارجه طالبان پیش‌تر نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بدرفتاری پلیس پاکستان در شهرهای مختلف این کشور به ویژه در ایالت سند، تأکید کرده بود باوجود تلاش‌های سفارت افغانستان در اسلام‌آباد و کنسولگری‌های آن برای حل این مشکل، تاکنون این چالش برطرف نشده است.

 

تگ