سنبله 31, 1401 14:14 Asia/Kabul
  • سازمان های بین المللی به بهبود تحصیل دانش آموزان افغانستانی کمک کنند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در دیدار با رئیس دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت، خواستار حمایت‌های بین‌المللی از تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی شد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «صادق رضادوست» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران با «لالینی ویراسامی» رئیس جدید دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در جمهوری اسلامی ایران با هدف ادامه گسترش همکاری ها در خصوص خدمت رسانی مطلوب به مهاجرین و آوارگان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط پایگاه اطلاع رسانی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران، رضادوست ضمن اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان مهاجر در ایران گفت: سال گذشته بیش از 550 هزار دانش‌آموز لازم التعلیم داشته‌ایم که با وجود ورودی‌های جدید تعداد این دانش‌آموزان بیشتر خواهد شد، و اگر حمایت‌های سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اروپایی را نداشته باشیم دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

وی بیان داشت: ایران  تمام تلاش خود را جهت تسهیل و استفاده از امور بهداشتی و درمان، آموزش، معیشت و حرفه آموزی و غیره برای مهاجرین و آوارگان به‌خصوص اتباع افغانستانی، به کار گرفته تا آنها نیز همانند ایرانیان از خدمات اشاره شده بهره‌مند شوند اما لازمه ادامه این روند نیازمند مساعدت‌ها و توجه ویژه سازمان‌های بین‌المللی است.

رئیس جدید دفتر سازمان بین المللی مهاجرت نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های 40 ساله ایران در مورد اتباع و مهاجرین خارجی و همکاری بیش از سه دهه با این سازمان اظهار داشت: با توجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در طی بیش از 4 دهه از مهاجرین و آوارگان و ارائه خدمات مطلوب در تمام زمینه‌ها، امیدواریم با برنامه‌ریزی جامع به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوانیم جهت حل مسائل و مشکلات مهاجرین و آوارگان گام مؤثری برداریم.

لالینی ویراسامی در حالی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ابراز خرسندی می‌کند که هم اکنون در برخی کشورها پناهجویان افغان به صورت اجباری به افغانستان اخراج می‌شوند، در حالی که بیش از 90 درصد جمعیت این کشور از ناامنی غذایی رنج می‌برند و شرایط بازگشت‌شان مساعد نیست.

بیشتر بخوانید:

پیوند افغانستان و ایران برخلاف دسیسه های صهیونیستی هر روز بیشتر می شود

«سلیمانی»: مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در وضعیت مناسبی به سر می‌برند

تگ