ثور 14, 1401 11:53 Asia/Kabul
  • پیوند افغانستان و ایران برخلاف دسیسه های صهیونیستی هر روز بیشتر می شود

مدیر یک گروه موسیقی سنتی افغانستان با تاکید بر این که با خراسان قدیم یک ملت محسوب می شویم گفت: پیوند افغانستان و ایران بر خلاف دسیسه های دشمنان به ویژه دسیسه های صهیونیستی اما هر روز بیشتر می شود.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «جواد تابش» هنرمند افغانستانی و مدیر یک گروه موسیقی سنتی این کشور اظهارداشت که برای تقویت همبستگی و همدلی بین دولت‌های ایران و افغانستان به ایران آمدیم و با علاقه زیاد آهنگ‌های مذهبی در مراسم ماه امت را اجرا کردیم.

وی افزود: مردم افغانستان ایران را خانه دوم خود می‌دانند و طی چهار دهه تحولات در افغانستان، مهاجرت به ایران صورت گرفته در این مدت مردم افغانستان محبت خاصی به مردم مشهد و دولت ایران پیدا کرده اند و خاطرات بسیار نیکی دارند.

این هنرمند افغانستانی بیان کرد: وقتی برای پابوسی به حرم امام رضا (ع) می‌آییم با اخلاق خوش و مهمان‌نوازی مردم این شهر مواجه می‌شویم که این امر را برای گسترش ارتباطات مان به فال نیک می‌گیریم.

تابش اظهار کرد: پیوند این دو کشور بر خلاف دسیسه‌های دشمن و دسیسه‌های صهیونیستی هر روز بیشتر می‌شود.

این هنرمند افغانستانی گفت: ما با ایران کهن و خراسان قدیم یک ملت محسوب می‌شویم، چون همه دارای یک زبان، یک دین و یک فرهنگ مشترک هستیم و بین ما تفاوتی احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به رویداد بین المللی «ماه امت» در مشهد گفت که برگزاری چنین رویداد‌هایی (ماه امت) قطعاً در استحکام این وحدت اثر بیشتری دارد و اگر ۱۰ بار دیگر نیز ایران از ما دعوت کند که از شهر هرات به اینجا بیاییم و برنامه اجرا کنیم، با کمال میل استقبال می‌کنیم.

نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» تا ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام.