سنبله 27, 1401 17:47 Asia/Kabul
  •  دومین گروه زائران حسینی از افغانستان وارد ایران شدند

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد اظهارداشت که دومین گروه زائران افغانستانی امام حسین(ع) از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «علی فخاری» مدیر اجرایی ستاد اربعین ولسوالی/شهرستان تایباد گفت که دومین گروه از زائران افغانستانی امام حسین(ع) به تعداد ۶۹ نفر امروز از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند که قصد عزیمت به عتبات عالیات در عراق را دارند.

وی افزود: این زائران حسینی در قالب ۲ کاروان امروز به ایران آمدند و در بدو ورود مورد استقبال و پذیرایی در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در محل نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی درمرز دوغارون، قرار گرفتند.

فخاری گفت که بیشتر این زائران افغانستانی اهل هرات و مزارشریف هستند که علاوه بر اخذ ویزای زیارتی ایران، ویزای زیارتی عراق را نیز گرفته اند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: این گروه به وسیله اتوبوس به سمت مرزهای غربی جهت ورود به عراق منتقل خواهند شد.

وی گفت که از مدت ها قبل شهرستان تایباد و مرز دوغارون آماده میزبانی از زائران افغانستانی می باشد که در همین راستا نهادهای خدمت‌رسان رفاهی، فرهنگی، پزشکی، حمل‌ونقل، امدادی و پذیرایی در مرز دوغارون مستقر شدند.

خاطر نشان می شود که در بیست و دوم شهریورماه نخستین کاروان زائران افغانستانی  متشکل از ۴۰ زائر اهل کابل از طریق گذرگاه رسمی دوغارون جهت رفتن به سمت عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین وارد ایران شدند.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی سفارت ایران در کابل جهت صدور ویزای زمینی برای زائران اربعین

تسهیلات ایران برای زائران افغانستانی اربعین حسینی(ع)

تگ