ثور 31, 1402 14:22 Asia/Kabul
  • صدور گذرنامه ویژه اربعین با ۵سال اعتبار

رئیس ستاد اربعین ایران گفت: گذرنامه ویژه اربعین به مدت ۵ سال اعتبار دارد و تنها برای سفر اربعین صادر می شود.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان  به نقل از رادیو دری، سید مجید میراحمدی معاون وزیر کشور ایران و رئیس ستاد قرارگاه اربعین پس از نشست مشترک با همتای عراقی خود در تشریح توافقات صورت گرفته، گفت: درخصوص اتباع غیرایرانی مرزها و محل‌هایی برای ورود زوار هر یک از کشورها مطرح شد اما در مورد اسنادی که لازم داریم؛ تصمیم بر این شد که در جلسات آتی تصمیمات لازم گرفته شود و توافقات نهایی در جلسات آتی مشخص شود.

میراحمدی افزود: درخصوص اتباع عراقی ساکن ایران هم توافق شد تا کمیته مشترکی میان دو طرف تشکیل شود.

هادی علی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق هم در این جلسه گفت: امروز در ایران حاضر شدیم تا درخصوص مسائل دو طرف و راهپیمایی میلیونی اربعین صحبت کنیم. در خصوص موارد زیادی به تفاهم رسیدیم تا ان شاالله ترافیک روانی را در نزدیکی مرزها شاهد باشیم.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای زیارت اتباع غیر ایرانی مقیم ایران گفت: درخصوص دانشجویان و سایر اتباع صحبت کردیم تا اسناد هویتی این افراد برای سفر اربعین از سوی ایران صادر شود.

میراحمدی در انتها تاکید کرد: گذرنامه ویژه اربعین را امسال خواهیم داشت که به تازگی تمهیدات لازم برای صدور آن صورت گرفته است، این گذرنامه ویژه به مدت پنج سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و تنها برای سفر اربعین صادر شود.

تگ