میزان 06, 1401 17:13 Asia/Kabul
  • بیش از 650 هزار دانش آموز افغانستانی در ایران ثبت نام شدند

یک مقام مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پروش ایران اعلام کرد: با توجه به آمار غیررسمی دستکم از ۶۵۰ هزار دانش آموز افغانستانی ثبت نام شده اند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، مهدی وحدانی یکی از مسئولان مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پروش ایران گفت که بر پایه آمار غیررسمی تا کنون دستکم از ۶۵۰ هزار دانش آموز تبعه افغانستان در مدارس ایران ثبت نام شده اند.

وی با اشاره به شیوه نامه جدید ثبت نام دانش آموزان افغانستانی اظهارداشت که بر اساس این شیوه نامه، دانش آموزانی که دارای برگه سرشماری هستند و دانش آموزانی که دارای رسید آن هستند می‌توانند در مدارس جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کنند.

کارشناس ارشد امور مهاجران خارجی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پروش ایران گفت: این ثبت نام،  مشروط به این است که هر دو گروه در آینده برگه‌های حمایت تحصیلی خود را ارائه کنند و برگه‌های سلامت بهداشت را نیز به تایید مراکز بهداشتی برسانند.

وحدانی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۵۶۰ هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کردند که این تعداد در سال تحصیلی جدید به بیش از ۸۲۰ هزار دانش آموز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تازه از ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی فاقد مدرک

ثبت نام رایگان دانش آموزان افغانستانی فاقد مدرک در ایران

تگ