سازمان ملل بار دیگر خواستار بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان شد
https://af.sahartv.ir/news/culture_and_art-i4954-سازمان_ملل_بار_دیگر_خواستار_بازگشایی_مدارس_دخترانه_در_افغانستان_شد
دبیرکل سازمان ملل در آغاز نشست تعلیم و تربیت در نیویورک تاکید کرد که حکومت موقت طالبان مدارس دخترانه بالاتر از صنف/کلاس ششم را بازگشایی کند.
(last modified 2025-07-30T05:24:38+00:00 )
سنبله 29, 1401 05:15 Asia/Kabul
  • سازمان ملل بار دیگر خواستار بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان شد

دبیرکل سازمان ملل در آغاز نشست تعلیم و تربیت در نیویورک تاکید کرد که حکومت موقت طالبان مدارس دخترانه بالاتر از صنف/کلاس ششم را بازگشایی کند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در نشست تعلیم و تربیت در نیویورک گفت که آموزش دختران گامی در راستای امنیت و توسعه پایدار در افغانستان است.

وی افزود: بار دیگر از مقامات افغانستان تقاضا می کنم که تمام موانع بر سر راه دسترسی دختران به آموزش در مقطع لیسه/دبیرستان را بردارند.

گوترش تاکید کرد که آموزش دختران یکی از مهمترین گام‌ها برای رسیدن به صلح، امنیت و توسعه پایدار در هر کشوری است.

طالبان از زمان بازگشت به قدرت، از آموزش دختران در دوره دبیرستان جلوگیری کرده است.

بیشتر بخوانید:

تاکید نماینده جدید سازمان ملل بر بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان

سازمان ملل: تنها از دولتی که نماینده همه مردم افغانستان باشد حمایت می شود