سرطان 26, 1401 08:18 Asia/Kabul
  • تاکید نماینده جدید سازمان ملل بر بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان

نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در سفرش به ننگرهار بر بازگشایی مدارس دختران در سراسر افغانستان تاکید کرده است..

به گزارش تلوزیون سحر افغانستان، «مارکس پوتزل» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که زنان و دختران همانند مردان باید از حق آموزش برخوردار باشند.

وی افزود: «مدارس دخترانه بالاتر از کلاس ششم باید گشایش یابد و زنان مانند مردان به آموزش دسترسی داشته باشند و از فرصت‌های مشابه استفاده کنند.»

پوتزل اظهارداشت که سازمان ملل برای افغانستان صندوق ویژه وجهی ایجاد نموده و امور آن توسط برنامه توسعه این سازمان به پیش می‌رود.

نماینده سازمان ملل گفت: «چالش‌ها در بخش‌های صحت، معارف و بازرگانی قبل از آمدن طالبان نیز وجود داشت. ما برای بازسازی افغانستان صندوق ویژه امانی بیشتر از صد میلیون دلاری را ایجاد کرده ایم که بیشتر این پول‌ها در ولایت‌ها، شهرستان ها و روستاها اختصاص یافته است.»

در همین حال، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار می‌گوید که مشکلات را با نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در میان گذاشته و از حل آنها اطمینان بدست آورده‌اند.

قاری نور محمد حنیف، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار، گفت: «نماینده ملل متحد که آمده بود، همراه ما وعده کردند که در بخش حل مشکلات‌تان با شما بطور کامل همکاری می‌کنیم، بخصوص در بخش آزادسازی پول‌های منجمد شده.»

نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در حالی خواستار گشایش مدارس دختران بالاتر از کلاس ششم شده است که ۳۰۳ روز از مسدود ماندن مدارس متوسطه و دبیرستان دخترانه در افغانستان می‌گذرد.

انتهای پیام

تگ