میزان 07, 1401 12:18 Asia/Kabul
  • دیپلمات پاکستانی: روابط کابل و اسلام‌آباد بر اساس یک سخنرانی قضاوت نشود

کاردار سفارت پاکستان در کابل با اشاره به تنش های اخیر با افغانستان در پی سخنرانی نخست وزیر این کشور در سازمان ملل اظهارداشت که روابط کابل و اسلام‌آباد بر اساس یک سخنرانی قضاوت نشود.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «اسد عباس» کاردار سفارت پاکستان در کابل با اشاره به سخنرانی «نوازشریف» نخست وزیر این کشور در سازمان ملل گفت که روابط کابل و اسلام‌آباد نباید بر بنیاد یک سخنرانی قضاوت شود. به گفته او ابراز نگرانی دشمنی نیست.

«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: گروه‌های تروریستی در افغانستان امنیت پاکستان و منطقه را تهدید می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرده بود: شبکه القاعده، داعش، تحریک طالبان پاکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و جنبش اسلامی ازبکستان در افغانستان گردهم آمده‌اند.

از سوی دیگر، طالبان در واکنش به اظهارات نوازشریف گفته بود که نگرانی چند کشور از جمله پاکستان بی‌جا است. از خاک افغانستان هیچ‌گاه علیه کشوری استفاده نخواهد شد.

طالبان تاکید کرده بود: جهانیان به جای نگرانی‌ها و اتهام‌های‌ بی‌جا با حکومت طالبان تعامل کنند.

پیش‌تر «محمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت موقت طالبان نیز گفته بود: مقام‌های پاکستان برای جلب رضایت غربی‌ها عفت کلام را در صحنه بین‌المللی زیر پا می‌گذارند.

بیشتر بخوانید:

پاکستان: همه سران تحریک طالبان پاکستان در افغانستان هستند

پاکستان: تروریست‌ها از خاک افغانستان وارد پاکستان می شوند

تگ