سنبله 30, 1401 15:20 Asia/Kabul
  • تلاش جاماندگان اربعین حسینی در افغانستان برای تشرف به زیارت امام رضا(ع)

صدها نفر از جا ماندگان اربعین حسینی در ولایت‌های شمالی افغانستان تلاش می کنند که پیاده به زیارت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس مشرف شوند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، کاروان های زیارتی از بلخ و ولایت‌های شمالی افغانستان که از اربعین جا مانده‌اند به سوی مرز ایران در حرکت هستند و شماری نیز به ولایت هرات رسیده‌اند تا با بازشدن مرز به زیارت امام رضا (ع) مشرف شوند.

«زحل حیدری» یکی از شهروندان مزارشریف به آوا گفته است: نزدیک به ۸۰ نفر در یک کاروان زیارتی وارد هرات شدیم، سه روز است منتظر هستیم مسیر باز شود و بتوانیم به زیارت امام رضا(ع) برویم. وی افزود: وقتی زمینه زیارت امام حسین علیه السلام برای ما فراهم نشد امیدوارم زیارت امام رضا (ع) فراهم شود.

«زمرد براتی» از دیگر زائران می‌گوید: پنج روز است که در یک مسجد در منطقه جبرئیل هرات هستیم. مرز باز نشده؛ اما امیدوارم هرچه زودتر باز شود و زائران بتوانند به زیارت امام رضا(ع) بروند.

«عبدالواحد حسینی» یکی از علمای ولایت قندوز در شمال افغانستان نیز اظهارداشت حدود دو هفته پیش با یک کاروان ۲۰ نفری از قندوز به قصد کربلا حرکت کردیم؛ اما همین که مسیرها بسته شد در کابل توقف کردیم و منتظر هستیم، مسیر مشهد باز شود و به نیت کربلا امام رضا(ع) را زیارت کنیم. 

این عالم دین گفت: بسته ماندن مرز ایران به روی زائرین افغانستان و عدم صدور ویزای عراق مردم را نگران کرده و همه از مسئولین می‌خواهند تا هرچه زودتر مسیر باز شود و مردم بتوانند به زیارت امام رضا(ع) بروند. 

بر اساس گزارش ها، چندین کاروان از مزارشریف، سرپل، سمنگان، جوزجان و قندوز در انتظار باز شدن مرز ایران هستند تا از ولایت خودشان راهی مشهد مقدس شوند.

 سال جاری در پی عدم صدور روادید عراق، مردم افغانستان نتوانستند در اربعین حسینی به کربلا برسند.

بیشتر بخوانید:

دومین گروه زائران حسینی از افغانستان وارد ایران شدند

اعزام رایگان هزار زائر افغانستانی از ایران به کربلا

تگ