حوت 28, 1402 11:26 Asia/Kabul
  • نقض حریم هوایی افغانستان عواقب بدی در پی دارد

سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به حمله هوایی پاکستان به افغانستان گفت: نقض حریم هوایی افغانستان برای پاکستان عواقب بدی در پی دارد.

به گزارش شبکه سحر افغانستان؛«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت سرپرست ضمن محکوم کردن حملات هوایی شب گذشته پاکستان در خوست و پکتیکا اظهارداشت: چنین حملاتی نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود.

ذبیح‌الله مجاهد از حکومت جدید پاکستان خواست تا روابط دو کشور را به دلیل اقدامات گستاخانه چند ژنرال نظامی برهم نزند و این کشور نباید ناتوان بودنش را به دوش کابل بیندازد.

این اظهارات سخنگوی حکومت سرپرست در حالی مطرح می شود که منابع خبری در داخل افغانستان اعلام کردند نیروی هوایی پاکستان بامداد امروز، مناطقی در ولایت خوست، پکتیکا و کنر را هدف قرار داده است .

بر اساس اظهارات منابع، این حملات حوالی ساعت ۳ بامداد در ولسوالی سپیره ولایت خوست و ولسوالی برمل ولایت پکتیکا رخ داده است.

تاکنون کشته‌ شدن ۵ عضو یک خانواده به‌شمول یک کودک در ولسوالی برمل پکتیکا تأیید شده است.

حملات پاکستان در داخل خاک افغانستان در حالی انجام شده که ارتش پاکستان روز شنبه تایید کرد که دستکم ۷ عضو نیروهای امنیتی این کشور در «حملات انتحاری متعدد» در وزیرستان شمالی و دو افسر در جریان درگیری با اعضای تحریک طالبان پاکستان کشته شدند.

تگ