قوس 17, 1402 09:25 Asia/Kabul
  • انتقاد تند ستانکزی از بسته ماندن مکاتب دخترانه

شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست روز پنج‌شنبه در برنامه‌ای گفته است که مسدود ماندن دروازه مکتب‌ها یکی از علت‌های بنیادی فاصله گرفتن مردم و برخی از کشورها از حکومت سرپرست است.

 ستانکزی در برنامه فراغت برخی دانش‌آموزان و دانشجویان بار دیگر بر بازگشایی مکتب‌ها به روی دختران بالاتر از صنف ششم در کشور تاکید ورزیده است. معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست تصریح کرد که جامعه بی علم تاریک است.

شیرمحمد عباس ستانکزی گفت: این حق هر کس است، حق طبیعی است که خدا و رسول برایش داده است، حقی است که طبیعت و جامعه داده است، چطور می‌شود کسی این حق را بگیرد. اگر کسی این حق را بگیرد، در مقابل افغان‌ها و مردم این کشور تجاوز آشکار و ظلم است. تلاش کنید که دروازه‌های آموزش را به روی همه باز کنید، امروز یگانه مشکل ما که با کشور خود یا همسایه و جهان داریم، بالای آموزش است و امروز اگر ملک ما از ما فاصله می‌گیرد، از ما ناراحت می‌شود یا از ما گله دارد، آن هم بالای همین آموزش است.

عباس ستانکزی در حالی بر بازگشایی مکتب‌ها به روی دختران بالاتر از صنف ششم تاکید ورزیده که با گذشت بیش از سه سال هنوز از بازگشایی مکتب‌های دختران در کشور خبری نیست.

تگ