• احتمال ممنوع شدن کار زنان در رسانه های افغانستان

    احتمال ممنوع شدن کار زنان در رسانه های افغانستان

    حوت 10, 1402 19:19

    مرکز خبرنگاران افغانستان نسبت به احتمال ممنوع شدن کار زنان در رسانه ها ابراز نگرانی کرده است. به گفته این مرکز سرپرست وزارت امر به معروف حکومت هشدار داده اگر زنان در رسانه ها با روی کاملا بسته ظاهر نشوند، ممکن است ملا هبت الله رهبر طالبان دستور ممنوعیت فعالیت زنان در رسانه ها را صادر کند

  • تفاوت سنی مرد و زن در یک رابطه عاطفی

    تفاوت سنی مرد و زن در یک رابطه عاطفی

    جدی 17, 1402 10:23

    معمولا درباره ازدواجی که زن بزرگتر از مرد است، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. برخی فکر می‌کنند این کار نوعی سنت شکنی غلط است و برخی دیگر معتقدند که در موضوع ازدواج سن فقط یک عدد است و بعضی از ارزشها از سن مهم‌ترند. شما جزو کدام دسته‌اید؟

  • انتقاد تند ستانکزی از بسته ماندن مکاتب دخترانه

    انتقاد تند ستانکزی از بسته ماندن مکاتب دخترانه

    قوس 17, 1402 09:25

    شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست روز پنج‌شنبه در برنامه‌ای گفته است که مسدود ماندن دروازه مکتب‌ها یکی از علت‌های بنیادی فاصله گرفتن مردم و برخی از کشورها از حکومت سرپرست است.

  • زنان افغانستان در رتبه ی آخر جهانی پیشرفت

    زنان افغانستان در رتبه ی آخر جهانی پیشرفت

    عقرب 03, 1402 13:02

    براساس یافته‌های انستیتوت جورج تاون و موسسه تحقیقات صلح اسلو، افغانستان با کسب کم‌ترین امتیاز در میان ۱۷۷ کشور جهان در بخش پیشرفت زنان در رتبه آخر قرار گرفته است. یو‌اس‌نیوز سه‌شنبه‌شب، ۲ عقرب، گزارش داده که انستیتوت جورج تاون برای زنان، صلح و امنیت، وضعیت زنان را در ۱۷۷ کشور جهان برمبنای مشارکت، عدالت و امنیت، تحصیلات، مرگ‌‌ ومیر مادران، شغل، خشونت‌های سیستماتیک، خشونت‌های جنسی برای زنان بررسی کرده است.

  • فعالیت آرایشگاه های زنانه محدود شد

    فعالیت آرایشگاه های زنانه محدود شد

    سرطان 17, 1402 17:15

    ممنوعیت کار آرایشگاها محدودیت جدیدیست که وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست صادر کرده است که باعث نگرانی زنان شاغل شده است

  • تعادل بین کار و زندگی برای زنان شاغل

    تعادل بین کار و زندگی برای زنان شاغل

    ثور 14, 1402 08:30

    برای زنان شاغل ایجاد تعادل بین کار و خانه کار سختی است و بسیاری از آنها احساس گناه دارند چرا که فکر میکنند نمیتوانند آنطور که باید به خانواده خود رسیدگی کنند.

  • افسردگی بعد از ازدواج

    افسردگی بعد از ازدواج

    ثور 07, 1402 11:11

    به‌‌تازگی ازدواج کرده‌اید و احساس می‌کنید زودرنج یا ناامید شده‌اید؟ اینها ممکن است نشانه‌های افسردگی پس از ازدواج باشند، اما نگران نباشید چون با اقداماتی می‌توانید آن را مهار کنید

  • زن ستیزی چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟

    زن ستیزی چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟

    حمل 24, 1402 15:05

    هیچ جامعه‌ای از خطر زن ستیزی در امان نیست و تمام زنان دنیا حداقل یک بار هم که شده از رفتارهای زن‌ستیزانه آسیب دیده‌اند. فقط میزان و شدت رفتارهای زن‌ستیزانه در جوامع و فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. در این پادکست، معنای زن ستیزی را خواهیم گفت و راهکارهای مقابله با آن را شرح می‌دهیم.

  • سال تحصیلی جدید: دروازه دانشگاه ها فقط به روی پسران بازشده است

    سال تحصیلی جدید: دروازه دانشگاه ها فقط به روی پسران بازشده است

    حوت 16, 1401 14:08

    سخنگوی وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرده که روند بازگشایی دروازه دانشگاه ها به روی پسران در مناطق سردسیر کشور از روز دوشنبه آغاز شده است. با این حال این وزارت از زمان رفع محدودیت تحصیل دختران چیزی نگفته است .ممنوعیت تحصیل دختران و زنان در حالی ادامه دارد که گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل سیاست فعلی حکومت سرپست در محدود سازی زنان را عمدی توصیف نموده است .

  • آغاز سال تحصیلی؛ «تداوم ممنوعیت تحصیل زنان و دختران»

    آغاز سال تحصیلی؛ «تداوم ممنوعیت تحصیل زنان و دختران»

    حوت 16, 1401 12:25

    به گزارش تلویزیون سحر افغانستان و به نقل از شفقنا، بر اساس اعلام قبلی وزارت تحصیلات عالی گروه طالبان، دانشگاه های دولتی در ولایت های سردسیر این کشور، به شمول کابل پایتخت، روز دوشنبه (15 حوت) پس از تعطیلات زمستانی، باز شد.