عقرب 20, 1401 15:35 Asia/Kabul
  • نیکلاسون: به دلیل نبود دولت قانونی از افغانستان در کنفرانس اقلیم دعوت نشد

نمانیده ویژه اتحاده اروپا در امور افغانستان گفت که به دلیل نبود دولت قانونی در افغانستان، از این کشور در کنفرانس اقلیم دعوت نشد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در واکنش به اظهارات اداره حفاظت از محیط زیست حکومت موقت طالبان اظهارداشت که دولت قانونی در افغانستان جود ندارد بنابراین از این کشور در کنفرانس شرم الشیح دعوتی به عمل نیامد.

اداره ملی حفاظت از محیط زیست حکومت موقت طالبان با انتقاد از کنفرانس اقلی گفته بود که تغییر اقلیم هیچ مرز ملی ندارد و نباید با این موضوع سیاسی برخورد شود.

بیشتر بخوانید:

نشست سازمان ملل متحد با موضوع تغییرات اقلیمی

اداره محیط زیست افغانستان: با تغییرات اقلیمی نباید برخورد سیاسی شود

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان در آگست سال ۲۰۲۱، تا کنون هیچ کشوری حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است و نمایندۀ طالبان در هیچ یک از نشست‌های بین‌المللی به شمول نشست مجمع عمومی سازمان ملل دعوت نشده است.

در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی که از ششم نوامبر آغاز شده و تا ۱۸ نوامبر در شهر شرم‌الشیخ مصر ادامه خواهد داشت، بیش از ۱۹۰ کشور جهان شرکت ‌کرده اند و در تلاش هستند تا تعهدات خود را در زمینه حفاظت از اقلیم و تغییرات اقلیم در جهان به حد اکثر و عملی آن برسانند.

رهبران شماری از کشورها که بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند از جمله امریکا، چین، هند و روسیه تا حالا در این کنفرانس حضور نداشته اند.

تگ