میزان 01, 1401 10:10 Asia/Kabul
  • افغانستان محور رایزنی نماینده آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی

نماینده آمریکا در امور افغانستان با دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و برخی مقامات دیگر کشورها در نیویورک درباره شرایط کنونی افغانستان تبادل نظر کرده است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، «تام وست»، نماینده آمریکا برای افغانستان با «استیفانو سنینو»، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره «گفتگوهای بین‌الافغانی» بحث و تبادل نظر کرده است.

نماینده آمریکا برای افغانستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: «درباره تلاش‌های مشترک اتحادیه اروپا و آمریکا برای حمایت از مردم افغانستان از طریق ایجاد ثبات اقتصادی بحث کردیم».

تام وست همچنین از دیدار با خانم «روزمری دیکارلو»، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور سیاسی و صلح نیز خبر داد و افزود در دیدارش با وی بر اهمیت نقش سازمان ملل در حفاظت از حقوق افغان‌ها، تشکیل حکومت فراگیر و ثبات اقتصادی در افغانستان صحبت کرده است.

وست همچنین در دیدار با وزیر خارجه قطر درباره منافع مشترک دو کشور و ثبات اقتصادی و موضوع زنان افغانستان گفتگو کرده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با «ولادیمیر نوروف»، وزیر خارجه ازبکستان نیز دیدار کرد و گفت: ازبکستان در امر کمک‌رسانی بشردوستانه به افغانستان دارای نقش حیاتی بوده است.

هفته گذشته «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اظهار اینکه واشنگتن به دنبال به رسمیت شناختن طالبان نیست، تصریح کرد تحریم‌ها علیه آنها کاهش نخواهد یافت.

همچنین پیش از این نیز حدود 70 کارشناس و اقتصاددان بین‌المللی طی نامه‌ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده بودند برای جلوگیری از تشدید بحران انسانی در افغانستان و به منظور بهبود اقتصاد افغانستان باید به بانک مرکزی افغانستان اجازه داده شود تا به ذخایر ارزی بین‌المللی خود دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا: رویکرد طالبان در افغانستان تغییر کند

سفیر پیشین آمریکا خواستار اعزام نیروهای ویژه افغانستان به اروپا شد

تگ