حوت 13, 1402 13:50 Asia/Kabul

هیات روسیه در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در جنوا، بر ایجاد حکومت فراگیر و عملی شدن تعهدات طالبان در این راستا تاکید کرده است.

خبرگزاری تاس به نقل از روسلان استروگانف عضو این هیات گزارش داده که مسکو برای تقویت ثبات و امنیت افغانستان تلاش می کند و این یکی از اولویت های روسیه است. استروگانف افزوده که مسکو با مقامات حکومت سرپرست در تماس است و از آنها می خواهد که تعهد قبلی خود را برای تشکیل یک نظام جامع مدیریت عمومی عملی کنند و تنها صلح پایدار در افغانستان توسعه مطلوب کل منطقه را تسهیل می کند.

این دیپلومات روس همچنان وضعیت بحرانی کنونی افغانستان را ناشی از خروج عجولانه امریکا از افغانستان در اگست دو هزار و بیست و یک عنوان کرده و گفته که کشورهای غربی و امریکا، ویرانی و فقر را در افغانستان به جا گذاشته اند و با بی شرمی مسئولیت آنرا متوجه مقامات افغان می کنند و تحویل کمک های بشردوستانه را به امتیازات سیاسی از کابل مرتبط می سازند.

روسیه در کنار دیگر کشورهای همسایه افغانستان طی دو سال گذشته همواره بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرده اند اما مقامات حکومت سرپرست این مسئله را موضوع داخلی افغانستان دانسته و از کشورها خواسته تا در امور داخلی کشور مداخله نکنند

 

تگ