ثور 18, 1402 16:47 Asia/Kabul
  • یونیسف: در تامین کمک های بشر دوستانه به افغانستان ناتوان هستیم

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که نمی‌تواند خدمات بهداشتی و درمانی، آب، غذا و حمایت‌های اجتماعی برای کودکان و خانواده‌های آسیب‌پذیر در افغانستان فراهم کند.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان و به نقل از خبرگزاری فارس، یونیسف در جدیدترین گزارش خود نوشته است که از مجموع مبلغ درخواستی این سازمان برای کمک‌های بشردوستانه در افغانستان در سال ۲۰۲۳، تنها ۲۲.۴ درصد آن تامین شده که برای ارائه خدمات کافی نیست.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد افزوده: اکثر بیماری‌هایی که کودکان افغان در اثر آن جان می‌دهند، درمان‌شدنی است، اما به دلیل نبود بودجه‌ کافی، نمی‌توانند کاری برای نجات این کودکان انجام دهند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ‌ملل متحد در افغانستان (اوچا) گفته است که از ۲۸ میلیون نیازمند در این کشور، ۲۳ میلیون تن در اولویت قرار دارند.

اوچا در توییتی گفته است که 23 میلیون نفر در افغانستان در اولویت کمک بشردوستانه قرار دارند اما  تنها در صورتی می‌توان به این افراد کمک کرد که بودجه کافی در دسترس باشد.

اوچا برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ۴.۶ میلیارد دلار درخواست کرده است.

این نهاد از کشورها خواسته است که به درخواست سازمان ملل متحد برای کمک به مردم افغانستان پاسخ دهند.

گفتنی است که پس از روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، نهادهای کمک‌رسان همواره از وضعیت وخیم بشردوستانه در کشور هشدار دادند.

تگ