حوت 14, 1401 15:33 Asia/Kabul
  • ذبیح الله مجاهد: زمان اعمال فشار و تحریم ضد کشورها گذشته است

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به تهدیدات کنگره آمریکا برای افزایش تحریم‌ها و اقدامات سختگیرانه علیه کابل گفت: زمان اعمال فشار و تحریم ضد کشورها گذشته است.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان و به نقل از پارس تودی، آمریکا و غرب درپاسخ به اقدام طالبان برای بستن مدارس و دانشگاه ها و همچنین جلوگیری از فعالیت زنان، تحریم هایی را علیه دولت شکل گرفته از سوی این گروه وضع کرده اند. این تحریم ها مشکلات مردم افغانستان را تشدید کرده است.

به گزارش رادیو دری، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به نامه‌ «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و درخواست برای افزایش تحریم‌ها علیه کابل گفت: زمان اعمال فشار گذشته است و سخنان این‌چنینی نتیجه‌ مثبت نخواهد داشت.مجاهد گفت: فشار و محدودیت راه حل نیست، بلکه مسائل از راه‌ گفتگو مورد بحث قرار گیرد.

مک‌کال دوروز پیش در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نوشته بود دولت بایدن علیه اقدامات تحدیدی(چالش برانگیز) طالبان برای زنان و دختران سکوت کرده و خواستار افزایش تحریم‌ها و اقدامات سختگیرانه علیه کابل شده است.

سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات گفت: راهی که آن‌ها (مقام‌های آمریکایی) درپیش گرفته اند، درست نیست. ما باید از راه گفتگو مشکلات را حل کنیم.

پیش از این نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر لزوم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی زنان و دختران افغان تأکید کرده و آن را بر روابط بین کابل و واشنگتن تأثیرگذار دانسته بود.

وی همچنین تأکید کرد که عدم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی دختران و زنان افغان تأثیر قابل توجهی بر تعامل واشنگتن با نمایندگان طالبان داشته است.

تگ