دلو 17, 1400 14:00 Asia/Kabul
  • تظاهرات در ترکیه علیه رفتار یونان با مهاجرین

برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد ترکیه در اعتراض به رفتار یونان با مهاجران به ویژه در سرمای زمستان، تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش تلویزیون سحرافغانستان به نقل از آناتولی، اعضای برخی سازمان‌های مردم‌نهاد در استانبول در اعتراض به مرگ ۱۹ پناهجو به‌علت سرما در مرز یونان علیه این کشور تظاهرات کردند.

آنها در پی فراخوان سازمان‌هایی نظیر بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه، انجمن بین المللی حقوق مهاجران و انجمن «مظلوم‌در» در مقابل سرکنسولگری یونان در استانبول تجمع کرده و شعارهایی در محکومیت راندن مهاجران توسط یونان سر دادند.

«بولنت ییلدیریم» رئیس بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه طی سخنانی در این تجمع گفت در عصر جدید مردم را جلوی چشم دنیا به کشتن می‌دهند و اعلامیه جهانی حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند.

وی افزود: در حال حاضر یونان به تنهایی این کار را انجام نمی‌دهد. تصمیم و اراده مشترک اروپا این اقدامات را آشکار می‌کند. آنها همه چیز مهاجران را گرفته و در سوز سرما رها می‌کنند. در دریای مدیترانه در تابستان، اینجا در زمستان این اتفاق‌ها می‌افتد. حالا تمام دنیا در برابر آن سکوت کرده‌اند.

گفتنی است دفتر والی/استانداری «ادیرنه» ترکیه سوم فوریه ماه جاری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ متاسفانه شمار اجساد مهاجران غیرقانونی که پس از رانده شدن توسط نظامیان یونان به سمت مرز ترکیه در ولایت ادیرنه بر اثر سرما جان باخته بودند، به ۱۹ نفر افزایش یافت.

این تظاهرات در حالی برگزار شده است که دولت ترکیه هم از سوی سازمان های بین المللی متهم به بدرفتاری با مهاجران به ویژه مهاجران افغان است.

انتهای پیام.

تگ