حوت 27, 1401 17:19 Asia/Kabul
  • سراج‌الدین حقانی:  محدودیت آموزش دختران دائمی نیست

سراج‌الدین حقانی وزیر داخله حکومت طالبان در دیدار با هیأتی از علمای امارات متحده عربی بار دیگر تأکید کرد محدودیت حکومت طالبان بر آموزش دختران بالاتر از صنف ششم «دائمی نیست».

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان و به نقل از رادیو دری، وزارت داخله حکومت طالبان با نشر خبرنامه ای اعلام کرد سراج‌الدین حقانی در دیدار با هیأت اماراتی تاکید کرده است که حکومت طالبان به تمام «حقوق شرعی ملت» پایبند است.

بر اساس این خبرنامه، رئیس هیأت علمای امارات متحده عربی در دیدار با سراج‌الدین حقانی از حکومت طالبان خواسته است محدودیت‌ها علیه آموزش دختران را بر طرف کند.

عمر حبتور سیف الدرعی که در رأس این هیئت قرار دارد به حقانی گفته است: «برای رسیدن به اهداف بلند مدت علاوه بر مساله آموزش زنان مشکلات دیگر نیز وجود دارد که ما برای حل آن منتظر هستیم.»

در همین حال کارشناسان معتقدند طالبان باید تعیین کنند که منظورشان از "موقت" بودن محدودیت های تحصیلی برای دختران چیست و باید برای این دوره موقت، زمان تعیین کنند.

از سوی دیگر ابراهیم طه منشی عمومی سازمان همکاری اسلامی از سفر یک هیأت عالمان دینی به کابل خبر داد.

به گفته وی این هیأت در هماهنگی با مجمع فقه اسلامی به منظور گفت وگو با حکومت طالبان درباره موقف اسلام در مورد آموزش دختران به کابل سفر می کند.

سراج الدین حقانی وزیر امور داخله حکومت طالبان روز چهارشنبه گذشته نیز در دیدار با مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در کابل گفته بود محدودیت تحصیل دختران بالاتر از صنف ششم در افغانستان دائمی نیست و موضوعی قابل حل است.

تگ