طالبان:157 نفر به علت سرمای هوا جان باختند
https://af.sahartv.ir/news/tv_news-i11425-طالبان_157_نفر_به_علت_سرمای_هوا_جان_باختند
شفیع‌الله رحیمی سخنگوی وزارت مدیریت بحران طالبان میگوید یکصد و پنجاه و هفت نفر، در کشور به دلیل سردی هوا جان خود را از دست داده‌اند.
(last modified 2025-07-30T05:24:38+00:00 )
دلو 05, 1401 10:14 Asia/Kabul

شفیع‌الله رحیمی سخنگوی وزارت مدیریت بحران طالبان میگوید یکصد و پنجاه و هفت نفر، در کشور به دلیل سردی هوا جان خود را از دست داده‌اند.

 

بیشتر افرادی که در اثر سرما جان خود را از دست دادند، چوپانان یا ساکنان مناطق روستایی بودند که به خدمات صحی دسترسی نداشتند.

وزارت مدیریت بحران طالبان همچنین گفته که اکنون ارتباط با بسیاری از مناطق افغانستان به دلیل برف سنگین کاملا قطع شده است.

اگرچه بالگردهای نظامی برای نجات، اعزام شده بودند، اما نتوانستند در مناطق کوهستانی‌ فرود بیایند.

افغانستان در اوایل جنوری یکی از سردترین زمستان‌های خود را تجربه کرد و دما در برخی مناطق کشور، تا منفی سی و پنج درجه کاهش یافت.