• افزایش تولید روغن پنبه در قندهار

    افزایش تولید روغن پنبه در قندهار

    حمل 18, 1403 19:12

    اختصاصی - به گزارش محمد لعل امیری از ولایت قندهار؛ اتاق صنایع و معادن ولایت قندهار می گوید که اخیراً چهار کارخانه فرآوری و تولید روغن پُنبه در این ولایت اضافه شده است. این اتاق می گوید سالانه ششصد هزار تُن پنبه فرآوری می شود و مقدار زیادی خوراک و روغن کُنجاره یا خوراک حیوانی از آن به دست می آید.

  • بیکاری و گرانی در ولایت قندهار

    بیکاری و گرانی در ولایت قندهار

    حمل 11, 1403 18:59

    بسیاری از مردم در قندهار از بیکاری شکایت دارند و می گویند که در کنار افزایش قیمت اجناس، تجارت ها نیز تعطیل شده اند. کارگرانی که هم با گاری های دستی در شهر اجناس حمل می کنند، می گویند روزی پنجاه افغانی هم درآمد ندارند و با این پول هم نمی توانند نیاز خانواده های خود را تامین کنند.

  • ترمیم 199 مکتب طی سال گذشته در هلمند

    ترمیم 199 مکتب طی سال گذشته در هلمند

    حمل 07, 1403 18:54

    معین ریاست معارف هلمند طی گفتگوی با تلویزون سحر افغانستان گفت که در سال 1402 هجری شمسی 27 مکتب به با مصرف 13 میلون افغانی از بودجه وزارت معارف و 92 مکتب با مصرف 81 میلون افغانی از سوی یک عده از موسسات ترمیم شده اند.

  • وقوع انفجار در ولایت قندهار

    وقوع انفجار در ولایت قندهار

    حمل 02, 1403 10:45

    رسانه های داخلی به نقل از منابع محلی در قندهار گزارش داده اند که ساعتی پیش انفجاری در حوزه‌ی اول این شهر رخ داده است‌ گفته می‌شود که، این انفجار در دفتر «کابل‌بانک‌ نو» در شهر قندهار رخ داده است و تلفاتی نیز در پی داشته است. مسئولان امنیتی طالبان در قندهار نیز وقوع این انفجار را تأیید کرده‌ و گفته‌اند تحقیقات در مورد آن آغاز شده است. براساس آخرین آمار گفته میشود تاکنون 6 نفر جانباخته اند و شمار زیادی نیز زخمی شده اند

  • زلزله قندهار را لرزاند

    زلزله قندهار را لرزاند

    حوت 29, 1402 10:36

    منابع محلی در ولایت قندهار اعلام کردند که صبح امروز (سه شنبه) زمين لرزه‌ای این ولایت تکان داده است