• پاکسازی 200 جریب زمین در ولایت زابل از کوکنار

    پاکسازی 200 جریب زمین در ولایت زابل از کوکنار

    ثور 15, 1403 19:15

    مسئولان امنیتی در ولایت زابل دوصد جریب زمین را از کشت کوکنار در این ولایت پاکسازی کردند. به گفته آنان، کمپاین از بین بردن خشخاش همچنان در این ولایت ادامه دارد و تا پاکسازی تمام زابل از کشت خشخاش ادامه خواهد داشت. همزمان شماری از دهقانان زابل می گویند که برخی از مردم مجبور به کاشت کوکنار در زمین های خود هستند زیرا امکان کشت جایگزین برای انان از سوی حکومت فراهم نشده است.

  • پس گرفتن  2000 جریب زمین مربوط به شهرک مهاجرین  از دست غاصبین در زابل

    پس گرفتن 2000 جریب زمین مربوط به شهرک مهاجرین از دست غاصبین در زابل

    حمل 08, 1403 19:49

    به گفته مقامات، بر اساس هدایت حکومت مرکزی، 2000 جریب زمین مربوط به شهرک مهاجرین در این ولایت از دست غاصبین رها شده و علاوه بر آن، تلاش می شود تا در این زمین شهرکی برای مهاجرینی که از کشورهای همسایه برگشته اند ساخته شود.

  • افزایش تولید مرغ گوشتی در زابل

    افزایش تولید مرغ گوشتی در زابل

    حوت 15, 1402 20:35

    مسوولان محلی ولایت زابل می گویند در مجموع فارهای مرغ گوشتی این ولایت ماهیانه سی صد هزار مرغ تولید می کنند.به گفته این مقامات در حال حاضر در مجموع پنجاه فارم مرغ گوشتی در زابل وجود دارد و همچنان کارگران و صاحبان این مزارع شرایط زابل را برای توسعه و افزایش تولید مرغ در این ولایت مناسب می دانند.

  • ایجاد زمینه های تحصیلی و آموزشی برای دانش آموزان در شهر قلات

    ایجاد زمینه های تحصیلی و آموزشی برای دانش آموزان در شهر قلات

    حوت 12, 1402 20:39

    مراکز آموزشی و تحصیلی در زابل زمینه تعلیم و تربیه را در شهر قلات مرکز این ولایت فراهم ساخته و در جهت تقویت و رشد این فرصت ها کوشش نموده اند.