• افتتاح نمایشگاه هفت روزه کتاب در مزارشریف به مناسبت هفته کتاب

    افتتاح نمایشگاه هفت روزه کتاب در مزارشریف به مناسبت هفته کتاب

    ثور 26, 1403 18:37

    اختصاصی – به گزارش محمد فردین نوروزی از ولایت بلخ؛ همزمان با هفته کتاب، مسئولان از گشایش نمایشگاه هفت روزه کتاب در شهر مزار شریف خبر داده اند. به گفته ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، سی هزار جلد کتاب در حوزه های مختلف در این نمایشگاه در دسترس علاقمندان به کتاب قرار گرفته است.

  • بزرگداشت از مقام شاعر ترکمن تبار در ولایت بلخ

    بزرگداشت از مقام شاعر ترکمن تبار در ولایت بلخ

    ثور 22, 1403 19:17

    اختصاصی – به گزارش محمد فردین نوروزی از ولایت بلخ؛ از سالروز تولد مخدوم قلی فراغی، شاعر عارف و دانشمند ترکمن تبار با حضور شماری از فرهنگیان ولایت بلخ تجلیل شد. مسوولان برگزار کننده در همایش گفته اند که آنان به منظور ارج گذاری ، پاسداری ومعرفی کارنامه های این شاعر بزرگ به نسل های جدید این همایش را دایر نموده اند. رییس اطلاعات وفرهنگ بلخ، نیز در این همایش بر گسترش راه اندازی همچون برنامه ها جهت معرفی شخصیت های چون مخدوم قلی تاکید نموده است.

  • درخواست ها برای افزایش تولیدات نمک در کشور

    درخواست ها برای افزایش تولیدات نمک در کشور

    ثور 17, 1403 18:42

    اختصاصی – به گزارش محمد فردین نوروزی از ولایت بلخ؛ شماری از کارخانه داران تولید نمک در این ولایت، از مسئولان حکومت سرپرست میخواهند تا زمینه استخراج معادن نمک را برای آنان فراهم بسازند تا بتوانند ضمن افزایش تولیدات، محصولات شان را به خارج از کشور نیز صادر کنند.

  • دوره جدید تحصیلی برای مجاهدین حکومت سرپرست در بلخ

    دوره جدید تحصیلی برای مجاهدین حکومت سرپرست در بلخ

    ثور 03, 1403 18:48

    اختصاصی – به گزارش محمد فردین نوروزی از ولایت بلخ؛ مسوولان در آمریت تعلیمات تخنیکی و مسلکی دانشگاه بلخ می گویند که آنان در یک دوره‌ی جدید تحصیلی برای یک هزار و دوصد تن از مجاهدین حکومت سرپرست در این ولایت زمنیه های فراگیری تحصیل را فراهم ساخته است. مسولان هدف از راه اندازی این برنامه تحصیلی را بلند بردن سطح دانش مجاهدین گفته اند.

  • اهدای کمک های غذایی به نیازمندان بلخ

    اهدای کمک های غذایی به نیازمندان بلخ

    حمل 18, 1403 19:20

    اختصاصی - به گزارش محمد فردین نوروزی از ولایت بلخ؛ در ادامه کمک های رمضانی برای افراد و خانواده های نیازمند در ولایت بلخ، این بار یک موسسه‌ی خیریه برای ششصد تَن ازافراد دارای معولیت و خانواده های بی سرپرست، کمک های غذایی اهدا کرد.

  • آغاز حشر عمومی بریا پاک سازی شهر مزار شریف

    آغاز حشر عمومی بریا پاک سازی شهر مزار شریف

    حمل 08, 1403 19:40

    با آغاز فصل بارندگی ها و سرازیر شدن آب در بخش هایی از شهر، ریاست شهرداریِ مزارشریف، کارزار یک روزه را جهت پاکسازی و و پاک کاری آب روها و جویچه ها در دوازده ناحیه و داخل شهرمزارشریف، به راه انداخته است. مسئولان در ریاست شهرمزرشریف، هدف ازراه اندازی این کارزار را پاک کاری و زیبایی شهر گفته اند.

  • معلولان در بلخ: وضعیت اقتصادی ما خراب است و بی‌کار هستیم

    معلولان در بلخ: وضعیت اقتصادی ما خراب است و بی‌کار هستیم

    حوت 15, 1402 21:14

    شماری از افراد دارای معلولیت در بلخ از وضعیت بد اقتصادی شکایت داشته و تاکید دارند که آنان از روند آموزش محروم و در بخش صحت و اشتغال با مشکلات جدی روبه‌رو اند.