• تجلیل از روز جهانی هلال احمر با حضور مسئولان در ولایت بلخ

    تجلیل از روز جهانی هلال احمر با حضور مسئولان در ولایت بلخ

    ثور 20, 1403 19:26

    در ولایت بلخ، با حضور نماینده کمیته صلیب سرخ در افغانستان از روز جهانی هلال احمر تجلیل شد. به گفته مسئولان هلال احمر در زون شمال، هزاران خانواده در سال گذشته تحت پوشش کمک های این سازمان قرار گرفته اند.

  • درخواست ها برای افزایش تولیدات نمک در کشور

    درخواست ها برای افزایش تولیدات نمک در کشور

    ثور 17, 1403 18:42

    اختصاصی – به گزارش محمد فردین نوروزی از ولایت بلخ؛ شماری از کارخانه داران تولید نمک در این ولایت، از مسئولان حکومت سرپرست میخواهند تا زمینه استخراج معادن نمک را برای آنان فراهم بسازند تا بتوانند ضمن افزایش تولیدات، محصولات شان را به خارج از کشور نیز صادر کنند.

  • دوره جدید تحصیلی برای مجاهدین حکومت سرپرست در بلخ

    دوره جدید تحصیلی برای مجاهدین حکومت سرپرست در بلخ

    ثور 03, 1403 18:48

    اختصاصی – به گزارش محمد فردین نوروزی از ولایت بلخ؛ مسوولان در آمریت تعلیمات تخنیکی و مسلکی دانشگاه بلخ می گویند که آنان در یک دوره‌ی جدید تحصیلی برای یک هزار و دوصد تن از مجاهدین حکومت سرپرست در این ولایت زمنیه های فراگیری تحصیل را فراهم ساخته است. مسولان هدف از راه اندازی این برنامه تحصیلی را بلند بردن سطح دانش مجاهدین گفته اند.

  • اهدای کمک های غذایی به نیازمندان بلخ

    اهدای کمک های غذایی به نیازمندان بلخ

    حمل 18, 1403 19:20

    اختصاصی - به گزارش محمد فردین نوروزی از ولایت بلخ؛ در ادامه کمک های رمضانی برای افراد و خانواده های نیازمند در ولایت بلخ، این بار یک موسسه‌ی خیریه برای ششصد تَن ازافراد دارای معولیت و خانواده های بی سرپرست، کمک های غذایی اهدا کرد.

  • محکومیت حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق

    محکومیت حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق

    حمل 16, 1403 19:31

    سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهرمزارشریف، در یک نشست خبری، حمله رژیم صهیونسیتی اسراِییل بالای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را به شدت محکوم کرده و گفته است این اقدامات جنایت کارانه رژیم صهییونیستی بی پاسخ نخواهد ماند و جهموری اسلامی ایران درزمان و مکان مناسب پاسخ این حمله را خواهد داد.

  • دومین دور از رقابت های «کی وان - کیک بوکسینگ» در مزارشریف برگزار شد

    دومین دور از رقابت های «کی وان - کیک بوکسینگ» در مزارشریف برگزار شد

    حوت 20, 1402 20:47

    دومین دور از رقابت های «کی وان - کیک بوکسینگ» با حضور ورزشکارانی از سراسر افغانستان و چند ورزشکار از پاکستان در شهر مزارشریف برگزار شد.

  • توزیع نمبر پلیت برای وسایط نقلیه شهری در مزارشریف

    توزیع نمبر پلیت برای وسایط نقلیه شهری در مزارشریف

    حوت 16, 1402 20:57

    روند توزیع نمبر پلیت از سوی مدیریت ترافیک ولایت بلخ آغاز شده است. این نهاد می گوید که برای ایجاد نظم در راستای تردد درست وسایط در شهر مزارشریف، این تصمیم را اتخاذ نموده اند.

  • بازار گرم شیریخ در سرمای زمستانِ مزارشریف

    بازار گرم شیریخ در سرمای زمستانِ مزارشریف

    حوت 13, 1402 20:35

    به رغم سردی زمستان، اما بازار شیریخ در شهر مزار شریف گرم است و مردم از اقصی نقاط افغانستان برای استفاده از این محصول خاص، به ولایت بلخ سفر می کنند.

  • خانواده های اخراج شده از پاکستان، از وضعیت خود شکایت دارند

    خانواده های اخراج شده از پاکستان، از وضعیت خود شکایت دارند

    حوت 12, 1402 20:35

    شماری از خانواده هایی که اخیرا از پاکستان اخراج گردیده و در مزارشریف به گونه موقت اسکان داده شده اند؛ از مشکلات شان در فصل سرما یاد کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت شان از سوی حکومت شده اند.

  • مسابقات بزکشی انتخاباتی تیم ملی، در مزارشریف به کار خود آغاز نمود

    مسابقات بزکشی انتخاباتی تیم ملی، در مزارشریف به کار خود آغاز نمود

    حوت 09, 1402 14:26

    رییس فدراسیون ملی بزکشی افغانستان از آغاز دومین دور از مسابقات انتخاباتی بزکشی با اشتراک 12 تیم به مدت نُه روز در شهر مزارشریف خبر داده است. هدف از این مسابقات، شناسایی چهره های برتر برای ورود به تیم ملی عنوان شده است.