قوس 05, 1401 15:19 Asia/Kabul
  • تیم ملی کریکت افغانستان با تفاوت ۶۰ دوش سریلانکا را شکست داد

تیم ملی کریکت افغانستان در رقابت‌های یک روزه بین‌المللی با اختلاف ۶۰ دوش بر تیم ملی سریلانکا پیروز شد.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان، تیم ملی کریکت افغانستان در رقابت‌های یک روزه بین‌المللی با اختلاف ۶۰ دوش بر تیم ملی سریلانکا در شهر «کینیدی» پیروز شد.

افغانستان در این رقابت توپ‌زنی را آغاز کرد و در ۵۰ آوره با از دست دادن هشت بازیکن ۲۹۵ دوش برای تیم سریلانکا هدف تعیین کرد.

در این مسابقه از طرف افغانستان ابراهیم زدران خوب درخشید و ۱۰۶ دوش به دست آورد، هم چنان رحمان‌الله گربز ۵۴ دوش، رحمت شاه ۵۲ و نجیب الله ځدران ۴۲ دوش انجام دادند.

تیم سریلانکا نتوانست که هدف تعیین‌شده را به دست بیاورد و با از دست دادن ۱۰ بازیکن ۲۳۴ دوش انجام داد که افغانستان در این بازی با تفاوت ۶۰ دوش برنده شد.

بازی دوم بین دو تیم یکشنبه آینده برگزار می‌شود.این بازی‌های ۵۰ آووره بخشی از رقابت‌های راهیابی به جام جهانی سال ۲۰۲۳ است که در چارچوب سوپر لیگ انجام می‌شود.

این سلسلهٔ رقابت‌ها از بیش از یک سال پیش میان ۱۳ کشور آغاز شده است.

افغانستان تا اکنون ۱۲ مسابقه سوپرلیگ را انجام داده و از این جمله، در ۱۰ رقابت به پیروزی دست یافته است.

بر اساس معلومات شورای بین المللی کریکت، هر تیم در مقابل هر پیروزی رقابت‌های سوپر لیگ ۱۰ امتیاز حاصل می‌کند.با این حساب، افغانستان تا کنون ۱۰۰ امتیاز کسب کرده است و در میان ۱۳ کشوری که سرگرم این رقابت‌ها اند، در ردیف هفتم قرار دارد.

اگر افغانستان در این سه رقابت‌ سریلانکا را شکست دهد، به جام جهانی بازی‌های ۵۰ آووره کریکت سال ۲۰۲۳ راه می‌یابد که هند میزبان آن است.

تگ