جوزا 13, 1402 17:57 Asia/Kabul
  • امام خمینی (ره) با داشته های علمی و عرفانی توانست انقلابی را در سطح جهان ایجاد کرد

رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران بیداری ملت های منطقه و احیاء دین را از تاثیرات عمده حرکت انقلابی حضرت امام خمینی (ره) دانست.

به گزارش تلویزیون سحر افغانستان و به نقل ازرادیو دری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی در گفت:  امام خمینی (ره) دارای یک شخصیت جامع بود، ایشان در علوم حوزه صاحبنظر، در علوم مختلف در حد مرجعیت و در فقه به عنوان یک مرجع تقلید برای جامعه اهل تشیع مطرح بود و به عنوان یک فیلسوف، عارف و زاهد مطرح بود.

وی اظهار داشت: ایشان با این داشته های علمی و عرفانی توانست انقلابی را در سطح جهان ایجاد کند که ابتدا تحولات بنیادی را در منطقه بوجود آورد که تاثیر عمده آن بیداری ملت های منطقه بود و تاثیر دیگر آن هم احیاء دین بود آن هم در زمانی که لیبرالیسم و کمونیسم متاع خود را به بازار اندیشه و فکر عرضه می کردند، دین و دیانت در غربت بسر می برد، به عنوان افیون ملت ها یاد می شد و در گوشه کلیساها و مساجد قرار گرفته بود. امام خمینی (ره) در چنین زمانی صدای دین را به عنوان یک سبک و یک مکتب بلند کرد که می تواند برای زندگی دنیا و آخرت مردم حرف برای گفتن داشته باشد.

به گفته این روحانی افغان امام خمینی (ره) عنوان کرد که دین در عرصه سیاست، اقتصاد و اجتماع حرف دارد و می تواند مدل و سبک ارایه کند و در برابر سکولاریسم که معتقد بود دین از سیاست جداست و دین نمی تواند پاسخگوی نیازهای دنیوی مردم باشد با احیاء دین و ارایه یک مکتب، مدل و اسلام ناب این نکته را مطرح کرد که دین در عرصه های مختلف زندگی مردم و اجتماع حرف برای گفتن دارد.

وحیدی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) انقلاب مستضعفان و قیام در مقابل مستکبران و طاغوت های زمان بود و به مستضعفان جهان این پیام را داد که می توانند در برابر طاغوت ها بایستند چنانکه مردم ایران با بهره گیری از این فکر و اندیشه توانستند ژاندارم منطقه و یک طاغوت و سلسله پادشاهی را ساقط و یک حکومت اسلامی و الهی را جایگزین کنند.

این فعال فرهنگی-اجتماعی افغان گفت: امام خمینی (ره) فکر "ما می توانیم" را در ملت ها تزریق کرد و این در حالی بود که استعمار و استکبار این موضوع را به کشورهای به قول خودشان جهان سومی القاء کرده بودند که بدون آن ها نمی توانند امور زندگی خود را پیش ببرند و زندگی کنند.

رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران یاد آور شد که امام خمینی (ره) در تئوری و عمل نشان داد که ما می توانیم در مقابل مستکبران و طاغوت ها بایستیم و آن ها را شکست دهیم و روی پای خود بایستیم و اینکه استعدادها، توانایی ها و داشته های خدادادی ملت های منطقه کمتر از اروپایی ها نیست بلکه آن ها محتاج این ملت ها هستند.

به گفته وحیدی امام (ره) این فکر و اندیشه را به ملت های منطقه ارایه کرد و از هر حرکتی که در جهت آزادی مستضعفان در جهان و ایجاد حکومت الهی بود حمایت می کرد که از جمله آن ها قیام و حرکت مردم مجاهد افغانستان در برابر تجاوز ارتش سرخ شوروی و رژیم دست نشانده آن بود، ایشان امتیاز بلوک شرق را نپذیرفت و از تهدید آن هم نهراسید و محکم پشت مجاهدان افغانستانی برای کسب استقلال و حاکمیت اسلامی ایستاد.

این فعال فرهنگی-اجتماعی افغان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هم خلف صالحی برای حضرت امام خمینی (ره) هستند و در دوران بیش از سی ساله رهبری ایشان همان روش امام (ره) یعنی مبارزه با استکبار، حمایت از مستضعفان و تاکید بر خودباوری برای پیشرفت ملت ها را شاهد هستیم. در این دوران حرکت مستضعفان در برابر مستکبران و پیشرفت آنان را که به نام جریان مقاومت یاد می شود مشاهده می کنیم که دولت های طاغوتی، مستکبر و مزدوران آن ها را به چالش کشیده اند.

وی اضافه کرد: گروه های مبارزی که از دل این ملت ها بیرون آمده اند رسماً رژیم غاصب اسرائیل را تهدید می کنند، استقلال خواهی و تقویت جریان مقاومت با تدابیر حضرت آیت الله خامنه ای در اوج خود قرار دارد و با تداوم رهبری ایشان شاهد استقلال واقعی ملت های مستضعف و منطقه خواهیم بود.